بودجه حتی‌الامکان تا پیش از پایان سال تصویب می‌شود

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه عذر دولت برای ارائه دیرهنگام لوایح بودجه و برنامه، عذر موجهی بوده است، تصویب بودجه چند دوازدهم را راهگشا ندانست و ابراز امیدواری کرد که حتی‌الامکان بودجه تا پیش از پایان سال در مجلس به تصویب برسد.

محمدرضا تابش اظهار کرد: مجلس واقعا زمان کمی برای بررسی برنامه و بودجه دارد و تنها دو هفته کاری تا پیش از انتخابات دارد. البته روش‌ها و راهکارهای متعددی در حال بررسی است که هم انشاءالله بررسی دقیقی در بودجه صورت گیرد و هم زمانبندی آن به گونه‌ای باشد که همبستگی به وجود نیاید.
وی افزود: ممکن است کارگروهی متشکل از برخی نمایندگان متخصص در بودجه تشکیل شود که آنها در ایام تعطیلی مجلس بندهای لایحه بودجه را مورد بررسی قرار دهند و تصویب بودجه در صحن علنی را به بعد از انتخابات موکول کنیم.
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه دو دوازدهم و سه دوازدهم چندان کارگشا نیست، اضافه کرد: نحوه بررسی بودجه در مجلس بین دولت و مجلس در حال رایزنی و بررسی است و حتی‌الامکان لایحه بودجه پیش از پایان سال تصویب خواهد شد تا نیاز به بودجه چنددوازدهم نباشد.
تابش ادامه داد: بعید است هر دو لایحه برنامه و بودجه امسال به نتیجه برسد مگر اینکه کارگروهی این لوایح را بررسی کند اما باز هم پیش‌بینی نمی‌کنم در فرصت کم بعد از انتخابات بتوانیم هر ۲ لایحه را در مجلس به تصویب برسانیم.
وی با بیان اینکه بررسی احکام دائمی قانون برنامه هم در کمیسیون مربوطه به اتمام رسیده و به زودی در مجلس مطرح خواهد شد، گفت: ممکن است برخی موارد دیگر برنامه پنجم هم یک‌سال تمدید شود تا بررسی برنامه به زمان دیگری موکول شود.
این نماینده اصلاح‌طلب مجلس در پایان یادآور شد: به هر حال عذر دولت عذر درستی بود که تا رفع تحریم‌ها اجرا نشده بود نمی‌توانست لایحه بودجه را ارائه کند وگرنه دولت فقیر بود در موعد قانونی بودجه و برنامه را تصویب کند ولی موضوع برجام باعث تعویق در ارائه این دو لایحه شد، از سویی انتخابات مجلس در پیش است و این امر شرایط خاصی را به وجود آورده است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.