نزدیک شدن اصولگرایان به لیست‌های انتخاباتی

علی‌رغم نقدهایی که به نتایج بررسی صلاحیت‌ها می‌شود، اما اصولگرایان فعالیت‌های انتخاباتی‌شان ادامه دارد و اصلاح‌طلبان هم تاکید دارند که صحنه انتخابات را ترک نخواهند کرد.

یک نماینده اصلاح طلب مجلس در این زمینه گفت که با توجه به رایزنی و تعامل بزرگان دولت و مجلس با اعضای شورای نگهبان در مورد رد صلاحیت‌ها و حضور سلایق مختلف در رقابت‌های انتخاباتی تردید ندارم که منهای افراطیون دو جناح اکثر کاندیداها باید خود را برای تبلیغات انتخاباتی آماده کنند.
یک فعال سیاسی دیگر نیز با بیان این که صندوق‌های بهترین جایگاه برای بیان دیدگاههای جناح‌های سیاسی است گفت: اصلاح طلب واقعی به هیچ وجه از صندوق رای و انتخابات قهر نمی‌کند.
یک اصلاح‌طلب دیگر هم یادآور شد: حالا اصلاح‌طلب‌ها یک تعریفی از اعتدال دارند و اصولگرایان یک تعریف دیگر. شورای نگهبان باید درک کند که هیچ جریانی به دنبال تشکیل محلی مانند مجلس ششم ندارد. اصلاحات نیز به دنبال آرامش است.
اصولگرایان نیز این توصیه را دنبال می‌کنند که «اصولگرایی باید چیزی بین آرمانگرایی و واقع گرایی باشد؛ نه به بهانه واقعیات پیرامونی آرمانهای‌مان کمرنگ شود و نه اینکه در ابرها قدم بزنیم و کاری به واقعیات نداشته باشیم.»
اصولگرایان مشارکت سیاسی در انتخابات را ابزار قدرت چانه زنی کشور در عرصه‌ی بین‌الملل می‌دانند.
بازیگران این طیف این روزها از لیست‌های انتخاباتی حرف می‌زنند. وضعیت اردوگاه اصولگرایان پس از سفر برخی از اعضا و سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان به مشهد بیش از گذشته سر و سامان گرفته است.
هم چنینیک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی از احتمال انتشار لیست ائتلاف اصولگرایان در دهه اول بهمن خبر داد.
جبهه ایستادگی هم اعلم کرده است که در سراسر کشور از کاندیداهای مورد تایید ائتلاف اصولگرایان حمایت می‌کند، اینکه چه افرادی از مجموعه جبهه ایستادگی در لیست قرار می‌گیرند چندان مهم نیست، بلکه مهم ورود اشخاص همسو با تفکر جبهه ایستادگی است که در این رابطه جبهه نهایت تعامل را با گروه‌های دیگر دارد.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.