اتحادیه اروپا خواستار آتش بس فوری در جنوب شرق ترکیه شد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه خواستار برقراری آتش بس در مناطق کردنشین جنوب شرق ترکیه شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک کنفرانس خبری مشترک با وزرای دولت ترکیه در آنکارا خواستار آتش بس فوری در جنوب شرق ترکیه شد و گفت: ما خواستار آتش بس فوری در جنوب شرق ترکیه هستیم و به شدت هر نوع تروریسم را محکوم می کنیم.
وی در ادامه در خصوص بحران مهاجرت نیز گفت: اتحادیه اروپا باید اقدامات بیشتری را برای حمایت از تلاش های ترکیه برای مراقبت از مهاجران انجام دهد.
موگرینی افزود: این مساله بی نهایت مهم است که روند گذار در سوریه آغاز شود تا شرایط انسانی بهتری در روی زمین ایجاد شود.
موگرینی گفت: در دیدار با وزرای خارجه و امور اروپایی ترکیه نگرانی های خود را درباره اوضاع در جنوب شرق این کشور اعلام کرده ام.
ناظران بر این باورند که بیش از ۱۵۰ غیر نظامی از آغاز عملیات ارتش ترکیه در مناطق کردنشین کشته شده اند. ادامه حملات ارتش ترکیه به مناطق جنوب شرقی این کشور در شرایطی است که هشدارهای زیادی نسبت به تاثیرات منفی وضع مقررات منع آمد و شد در جنوب شرق ترکیه مطرح شده و نهادهای حقوق بشری خواستار متوقف شدن این حملات شده اند.
بیش از ۱۰ هزار نیروی ارتش ترکیه در این عملیات شرکت کرده اند. با شکسته شدن آتش بس بین شبه نظامیان کرد پ ک ک و دولت ترکیه در ماه جولای، جنوب شرق ترکیه شاهد تشدید درگیری های خونین و خشونت ها بوده است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.