زمان اعلام نتایج صلاحیت داوطلبان خبرگان/ آخرین وضع بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان از اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان خبرگان خبر داد و گفت: این نتایج فردا از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام می‌شود.

سیامک ره‌پیک معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان درباره روند رسیدگی به صلاحیت داوطلبان نمایندگی در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، گفت: طبق قانون نتایج این بررسی‌ها از طریق هیئت مرکزی نظارت به وزارت کشور اعلام می‌شود و این وزارتخانه نیز نتایج را به فرمانداری‌ها ابلاغ خواهد کرد تا به اطلاع داوطلبان برسد.
وی افزود: در مهلت ۳۰روزه‌ای که برای بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان تعیین شده است برای ارزیابی صلاحیت علمی داوطلبان، آزمون علمی برگزار شد و پذیرفته‌شدگان به آزمون شفاهی دعوت شدند.
معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان، اضافه کرد: علاوه بر آزمون، پرونده داوطلبان خبرگان از جهات دیگر نیز در جلسات فشرده و متعدد فقهای شورای نگهبان بررسی شد که طبق تقویم زمان‌بندی این بررسی‌ها امشب به پایان می‌رسد و نتایج آن فردا صبح اعلام می‌شود.
ره‌پیک گفت: نتایج آزمون کتبی داوطلبان مجلس خبرگان محرمانه است و فقط به خودشان اعلام می‌شود.
وی همچنین درباره آخرین وضع بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از اعلام نتایج از جانب هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات، فرصتی سه‌روزه بود تا کسانی که رد صلاحیت شده‌اند یا صلاحیتشان احراز نشد، اعتراضشان را اعلام کنند.
معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان، افزود: در مهلت مقرر، افرادی که تمایل داشتند مدارکشان را ارسال و شکایتشان را اعلام کردند و اکنون در حال بررسی شکایات هستیم و همه اعضا و کارشناسان شورای نگهبان تمام‌وقت مشغول کارند تا در مهلت مقرر بتوانند کار را به نتیجه برسانند.
ره‌پیک گفت: چون اکنون در اواسط بررسی شکایات هستیم و پرونده‌ها در حال بررسی است امکان ارائه آمار دقیق از کسانی که شکایاتشان پذیرفته شده است وجود ندارد.
وی ابراز امیدواری کرد نتایج بررسی شکایات داوطلبان رد و عدم‌احراز صلاحیت شده مجلس شورای اسلامی طبق جدول زمان‌بندی تا پایان روز ۱۶ بهمن اعلام شود.
معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان همچنین در پاسخ به پرسشی درباره آمار و اسامی منتشر شده در برخی رسانه‌ها درباره تأیید یا ردصلاحیت برخی داوطلبان انتخابات اسفند، تأکید کرد: هیچ آمار غیررسمی را در این باره تأیید نمی‌کنیم.
ره‌پیک گفت: در یک مرحله درباره داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی بررسی‌ها در هیئت‌های نظارت استانی و هیئت مرکزی نظارت صورت گرفت که نتایج آن به‌شکل محرمانه به فرمانداری‌ها اعلام شد و آنها هم به داوطلبان اعلام کردند.
وی تأکید کرد: ما در این باره هیچ اعلام عمومی از طریق رسانه‌ها نداریم و انتشار این اسامی و فهرست‌ها با هر انگیزه‌ای و از هر طریق کسب شده باشد نه‌فقط صحیح نیست که قابل پیگرد است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.