نوزدهمین نشست مشترک مرزی ایران و پاکستان آغاز شد

نوزدهمین نشست مشترک مرزی ایران و پاکستان با حضور معاون امنیتی و انتظامی استان سیستان و بلوچستان و دبیرکل امنیتی ایالت بلوچستان پاکستان، روز چهارشنبه در شهر کویته آغاز شد.

'علی اصغر میرشکاری' معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان که برای شرکت در نوزدهمین نشست کمیته مشترک مرزی ایران و پاکستان به شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان سفر کرده است، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، مهم ترین محورهای نشست جاری را مسایل مرزی، مبارزه با تروریسم و مبارزه با اشرار و قاچاق مواد مخدر ذکر کرد.
میرشکاری افزود: موضوع های مربوط به استرداد مجرمین، احیا و بازسازی میله های مرزی و تامین امنیت پایدار در مناطق مرزی میان دو کشور از طریق توسعه زیرساخت های اقتصادی و ایجاد اشتغال از جمله دیگر مهم ترین محورهایی است که در این نشست مشترک دو روزه مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه نوزدهمین نشست کمیته مشترک مرزی ایران و پاکستان از صبح روزچهارشنبه به میزبانی کویته آغاز شده است، فضای این نشست را صمیمانه و همراه با تفاهم توصیف کرد و گفت که این نشست عصر امروز و فردا نیز دنبال خواهد شد.
میرشکاری با بیان اینکه هجدمین نشست کمیته مشترک مرزی ایران و پاکستان روزهای ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ماه سال جاری به میزبانی زاهدان برگزار شد، گفت: براساس توافق مربوط به سال ۱۳۶۶ میان دو کشور، مقرر شد که نشست های مشترک مرزی میان دو کشور از سوی مسئولان استان سیستان و بلوچستان ایران و مسئولان ایالت بلوچستان پاکستان هر شش ماه یک بار (دو بار در سال) بطور متناوب در شهرهای زاهدان و کویته برگزار شود.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.