مصر نیروهای عراقی را برای مبارزه با تروریسم تحت آموزش نظامی قرار می دهد

وزارت دفاع عراق روز چهارشنبه از دستیابی به توافق با مصر در خصوص آموزش نظامی نیروهای عراقی به منظور مبارزه با تروریست های داعش خبر داد.
مصر نیروهای عراقی را برای مبارزه با تروریسم تحت آموزش نظامی قرار می دهد

به گزارش روزنامه القدس العربی چاپ لندن، «نصیر نوری» سخنگوی وزارت دفاع عراق در گفت وگوی مطبوعاتی از توافق نظامی میان بغداد و قاهره خبر داد و اعلام کرد که بر اساس این توافق، قرار است مصر چند مرکز نظامی برای آموزش نیروهای عراقی به منظور تقویت توانمندی هایشان در نبرد با تروریست های داعش بازگشایی کند.
نوری افزود: این توافق در دیدار دو روز پیش خالد العبیدی وزیر دفاع عراق با مقام های مصری صورت گرفت.
سخنگوی وزارت دفاع عراق تصریح کرد که طرف مصری آمادگی خود را برای ارائه همه امکانات لازم به منظور همکاری های نظامی با ارتش عراق اعلام کرد.
وی توضیح داد: هیات عراقی که به مصر سفر کرده بود در دیدار با مسوولان نظامی مصر درخصوص آموزش نظامی و همکاری های اطلاعاتی با یکدیگر گفت و گو و رایزنی کردند.
مقام نظامی عراق گفت: مصر همچنین اعلام کرد که آمادگی کامل دارد تا مراکز آموزش نظامی در سطوح مختلف را برای نیروهای عراقی بازگشایی و از یگان های ارتش عراق استقبال کند. وزارت دفاع عراق نیز تعداد سربازان و نیروهایی که قرار است برای آموزش نظامی به مصر اعزام شوند، به زودی اعلام خواهد کرد.
بر اساس این گزارش، تروریست های داعش تحت حمایت مالی و تسلیحاتی غرب و برخی کشورهای منطقه، تابستان سال گذشته با حملات گسترده به عراق، برخی از استان های این کشور از جمله الانبار را به کنترل خود در آورده و تاکنون مرتکب جنایت های هولناکی در این شهر شده است.
این در حالی است که نیروهای عراقی به کمک نیروهای دفاع مردمی (الحشد الشعبی) نیز ماه هاست طی عملیات های مختلف، موفق شدند بسیاری از مناطق تحت اشغال داعش را آزاد کنند و ضربات سنگینی به آنها وارد سازند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.