راشاتودی: آمادگی روسیه و اوپک برای کاهش تولید نفت

شبکه خبری راشاتودی اعلام کرد که روسیه و اوپک، جداگانه به این موضوع اشاره کرده اند که در بحبوحه فروپاشی قیمت های نفت، آماده کاهش تولید هستند.

بر اساس گفته های دیروز (سه شنبه) «آرکادی دورکویچ» معاون نخست وزیر روسیه، مسکو ابزارهایی برای حفظ تولید نفت در سطح موجود دارد، اما قیمت ها می توانند خسارت بار باشند.
به گفته وی، «اگر قیمت ها برای یک مدت طولانی پایین باقی بمانند، کاهش تولید محتمل است. این چیزی است که شرکای ما و دیگر کشورها می دانند». 
دورکویچ اضافه کرد: پس از یک دوره سرمایه گذاری کم در صنعت نفت در سراسر جهان، « قیمت های نفت تقریبا به صورت اجتناب ناپذیری افزایش خواهند یافت، اما تا چه سطحی؟ هیچکس نمی داند. پس از آن تولید دوباره شروع به افزایش خواهد کرد».
«نوال الفاظیا» نماینده عربستان سعودی در اوپک نیز دیروز گفت که این سازمان آماده کاهش سطح تولید برای کمتر کردن سرعت سقوط قیمت های نفت است. 
وی در یک گردهمایی نفتی در کویت گفت: اوپک آماده «همکاری» با دیگران برای تثبیت بازار نفت است.
الفاظیا افزود: «اگر تولیدکنندگان غیراوپک نشان دهند که در مورد همکاری با اوپک جدی هستند، اوپک خواهان همکاری با آنهاست. تولیدکنندگان غیراوپک می گویند خواهان همکاری با اوپک هستند، اما واقعیت چیز دیگری است».
وی همچنین گفت: قیمت ها بعید است به رکورد سال ۲۰۱۴ برگردد، اما هنوز هم می تواند تا سال ۲۰۲۰ به سطح های ۴۰ تا ۶۰ دلار در هر بشکه برسد.
قیمت نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز(سه شنبه) بازار لندن ۴.۲۶ درصد بالا رفت و به ۳۱ دلار و ۸۰ سنت در هر بشکه رسید. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با ۳.۷ درصد صعود نسبت به روز قبل از آن(دوشنبه)، به بهای ۳۱ دلار و ۴۵ سنت معامله شد. در ساعات میانی دیروز، قیمت نفت خام آمریکا به ۳۲ دلار و ۴۱ سنت نیز رسید. 
قیمت نفت اوپک نیز براساس آخرین گزارش این سازمان، به ۲۵ دلار ۱۱ سنت رسیده است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.