هفت میلیون نفر همزمان از دو دفترچه بیمه استفاده می کنند

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هفت میلیون نفر همپوشانی بیمه ای دارند یا به عبارت دیگر همزمان از دو دفترچه بیمه استفاده می کنند.
هفت میلیون نفر همزمان از دو دفترچه بیمه استفاده می کنند

احمد میدری عصر چهارشنبه در آبادان در نشست خبری با رسانه ها با بیان اینکه داشتن دو دفترچه بیمه همزمان ممنوع است، گفت: پنج درصد بیماران خاص، دو دفترچه بیمه داشته هستند و این بیماران، بیشترین یارانه دارو را مصرف می کنند که برای هر بیمار، حدود ۱۰ میلیون ریال در ماه است. 
میدری با تاکید بر لزوم ساماندهی این رویه در کشور به سمت اصلاح امور، افزود: همپوشانی بیمه ای بزودی در کشور حذف می شود. 
وی تصریح کرد: یارانه بیماران خاص حدود پنج هزار میلیارد ریال است و در صورتی که تنها پنج درصد این بیماران همپوشانی بیمه ای داشته اند، این مبلغ معادل ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیارد ریال می شود. 
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا در خصوص خدمات درمانی سلامت در دوران پسا تحریم گفت: با برداشته شدن تحریم ها و بهبود وضعیت مالی دولت، کیفیت ارائه خدمات در حوزه سلامت نیز بهبود می یابد. 
وی تاکید کرد: با بازگشت منابع مالی بلوکه شده به کشور و کاهش شدید قیمت نفت نمی توان منتظر تحول چشمگیری در بودجه دولت بود، زیراکه در آمد دولت همچنان وابسته به قیمت نفت است. 
میدری با بیان شرایط تحریم و پسا تحریم در زمان کاهش قیمت نفت نیز، افزود: گرچه برداشتن تحریم ها نقش مهمی در افزایش منابع مالی کشور درشرایط کاهش درآمدهای نفتی داشته است، اما اگر کاهش قیمت نفت در دوره تحریم رخ می داد شرایط حاد و مشکلات مضاعف داشتیم. 
میدری در این نشست خبری با بیان شرایط ویژه پساتحریم، افزود: لازم است از دوران پساتحریم در راستای انتقال انتقال دانش و فناوری به کشور، دانش فنی و مواداولیه در همه حوزه ها بهره برد. 
بر اساس آمارهای موجود هم اکنون نیمی از جمعیت کشور زیرپوشش بیمه سلامت ایرانیان قرار دارند که بیشتر این افراد را روستاییان تشکیل می دهند. 
بسیاری از خانواده های عشایر و خانواده های محروم در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت نیز از بیمه سلامت استفاده می کنند و زیرپوشش این بیمه هستند. 
افراد تحت پوشش بیمه سلامت ایرانیان در بخش روستایی و شهری براساس آمار موجود اکنون ۲۳ میلیون نفر روستایی و حدود ۴میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر از خدمات بیمه سلامت است. 
یکی از مهمترین اهداف راه اندازی بیمه سلامت زیرپوشش قرار دادن تمامی جمعیت افراد فاقاد پوشش بیمه ای کشور است. 
سال گذشته حدود ۲ هزار و ۵۰ پزشک به واحدهای درمانی در ارائه خدمت به محرومان جامعه اضافه شد. 
سال گذشته حدود یک هزار و ۹۰۰ مرکز درمانی در مناطق روستایی و محروم کشور تعمیر اساسی و استانداردسازی شداست و در این راستا همچنین حدود یک هزار و ۸۰۰ مرکز درمانی در این مدت به امکانات درمانی مناسب مجهز شدند و یک هزار و ۵۰۰ مرکز درمانی، سکونتگاه پزشک نیز مهیا شده است. 
بر اساس تمهیدات اندیشیده شده امسال حدود ۱۵۲میلیارد تومان بودجه برای خدمات دندانپزشکی به روستاییان کشور اختصاص داده شد. 
این نشست خبری در حاشیه همایش معاونان و رؤسای اسناد پزشکی سازمان بیمه سلامت کشور در سالن همایش های هتل کاروانسرای آبادان برگزار شد. 
نشست هماهنگی معاونان و رؤسای اسناد پزشکی سازمان بیمه سلامت کشور روز چهارشنبه با حضور جمعی از مدیران شرکت های بیمه گر، مدیران دانشگاه های علوم پزشکی و مدیران نظام سلامت کشور در آبادان برگزار شد. 
این همایش تا پنجشنبه- فردا- ظهر ادامه دارد. 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.