بهای نفت در معاملات امروز بازار آسیا بار دیگر کاهش یافت.

بهای نفت تحت تأثیر افزایش ذخایر نفت خام آمریکا که نگرانی‌ها را در مورد مازاد عرضه جهانی طلای سیاه تشدید کرد، روز پنجشنبه در بازار آسیا دوباره رو به کاهش گذاشت.

امید سرمایه‌گذاران به کاهش عرضه نفت با انتشار شایعاتی در مورد نزدیک شدن سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، و روسیه برای گفتگو درباره کاهش تولید، باعث شده بود بهای نفت در دو روز اخیر افزایش پیدا کند.
در معاملات الکترونیک امروز صبح بازار آسیا، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمیدیت) برای تحویل در ماه مارس با ۴۱ سنت کاهش، ۳۱ دلار و ۸۹ سنت معامله شد.
بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، نفت مرجع اروپا، برای تحویل در دوره مشابه به نوبه خود ۳۳ سنت کاهش یافت و به ۳۲ دلار و ۷۷ سنت رسید.
 در این شرایط مازاد عرضه، وزارت انرژی آمریکا روز چهارشنبه از افزایش بیش از هشت میلیونی ذخایر نفت خام این کشور خبر داد.
ذخایر نفت خام آمریکا به سطحی بی سابقه در ۸۵ سال گذشته رسیده است.
هر گونه افزایش ذخایر نفت خام آمریکا نشانه‌ای از ضعیف بودن تقاضا در آمریکا که نخستین مصرف کننده نفت در جهان است، تلقی می شود.
اگر چه وزارت انرژی آمریکا از کاهش اندک تولید خبر داد؛ اما سطح تولید این کشور هنوز بالاست زیرا مقاومت شرکت‌ها مانع از آن شده است که کاهش قیمت‌ها به کاهش قابل توجه عرضه منجر شود.
"دانیل آنگ،" تحلیل‌گر فیلیپ فیوچرز، اعلام کرد: با توجه به شرایط فعلی بازار، ما تردید داریم بهای نفت افزایش پیدا کند.
سطح بالای عرضه چه از سوی آمریکا، چه سازمان کشورهای صادر کننده نفت و چه روسیه از اواسط سال ۲۰۱۴ بازار را تحت فشار قرار داده و باعث کاهش شدید بهای نفت شده است. از اواخر سال ۲۰۱۵ این کاهش تشدید شد.
بانک مرکزی آمریکا روز چهارشنبه تصمیم گرفت نرخ بهره خود را در سطح کنونی حفظ کند که باعث شد ارزش دلار اندکی کاهش یابد.
کاهش ارزش دلار نشانه‌ای مثبت برای بازارهای نفتی است.
با این حال دانیل آنگ گفت: انتظار نمی رود این عامل مدت زیادی روی بهای نفت تأثیر بگذارد.
نفت با دلار معامله می شود و هر گونه افزایش ارزش دلار از جذابیت نفت برای سرمایه‌گذارانی که ارزهای دیگر در اختیار دارند می کاهد زیرا نفت برای آنها گران‌تر تمام می شود.
کاپیتال اکانومیکس نیز اعلام کرد بانک مرکزی آمریکا افزایش مجدد نرخ بهره خود را در ماه مارس منتفی نمی داند. فدرال رزرو ماه دسامبر نرخ بهره خود را که برای مدت‌ها نزدیک صفر نگه داشته شده بود، افزایش داد.
چهارشنبه در پایان معاملات بازار نیویورک، هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با ۸۵ سنت افزایش، ۳۲ دلار و ۳۰ سنت معامله شده بود.
در بازار لندن نیز هر بشکه نفت خام برنت با یک دلار و ۳۰ سنت افزایش، ۳۳ دلار و ۱۰ سنت به فروش رفته بود.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.