سفیر جمهوری اسلامی ایران در دوبلین: ایرلند سفارت خود را در تهران بازگشایی می کند

«جواد کچوئیان» سفیر جمهوری اسلامی ایران در دوبلین، با قطعی خواندن توسعه و گسترش مناسبات سیاسی و اقتصادی ایران با ایرلند متعاقب توافق هسته ای و لغو تحریم ها، به نقل از یک مقام ارشد پارلمانی ایرلندگفت این کشور قرار است سفارت خود را در تهران بزودی بازگشایی کند.

جواد کچوئیان در مورد سطح کنونی روابط و همکاری های آتی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ایرلند متعاقب لغو تحریم ها گفت: سیاست خارجی دولت یازدهم مبنی بر تعامل سازنده با جهان براساس احترام متقابل و منافع مشترک و اعمال دیپلماسی فعال، هوشمند و هدفمند که تبلور آن را در توافق هسته ای و گسترش مناسبات با کشورهای جهان شاهد هستیم؛ موجب ارتقاء جایگاه کشورمان در عرصه جهانی و بین المللی شده است.
وی افزود: در همین راستا روابط جمهوری اسلامی ایران و ایرلند نیز طی یک سال گذشته و مذاکرات منتهی به توافق هسته ای در ابعاد مختلف از روند مناسبی برخوردار بوده و حسب تعاملات صورت گرفته میان دو کشور، تبادل هیات های پارلمانی، سیاسی، تجاری و اقتصادی را شاهد بودیم.
سفیر ایران در دوبلین اضافه کرد: دیدار رئیس پارلمان ایرلند از کشورمان و دیدار متقابل رئیس محترم مجلس شورای اسلامی از ایرلند (خرداد ۹۴) شاخص تحولی بارز در تعاملات دو کشور بود که دیدارها و گفت وگوهای صورت گرفته در سطوح عالی، میان رئیس پارلمان ایرلند و رئیس محترم جمهوری و نیز ملاقات رئیس مجلس شورای اسلامی با نخست وزیر ایرلند، حاکی از وجود اراده مثبت برای پیشبرد مناسبات در زمینه های موردعلاقه بوده است.
وی افزود: همچنین برگزاری « مشورت های سیاسی دوجانبه » در سطح معاونین وزارت امور خارجه دو کشور و نیز دیدار متقابل رئیس و اعضای گروه دوستی پارلمانی از تهران و دوبلین و سفرهای متقابل هیات های اقتصادی و تجاری طرفین تائید کننده علائمی از اراده متقابل برای ایجاد تغییر و تحول در مناسبات همه جانبه دو کشور محسوب می شود.
جواد کچوئیان اضافه کرد: فرآیند مذاکرات و دستیابی به توافق هسته ای جمهوری اسلامی ایران با کشورهای گروه ۵+۱ در تیرماه ۹۴ و متعاقب آن تصویب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل مورد استقبال دولت ایرلند قرار گرفته و وزیر امور خارجه ایرلند طی بیانیه ای از این توافق برای تحقق ثبات و امنیت نام برد و دست اندرکاران توافق را مورد تحسین قرار داد. رئیس پارلمان ایرلند نیز با ارسال دو نامه به ریاست محترم جمهوری و رئیس محترم مجلس شورای اسلامی، دستیابی به توافق هسته ای را تبریک گفت و از آن استقبال کرد.
وی با بیان اینکه متعاقب توافق هسته ای و لغو تحریم ها قطعاً مناسبات و همکاری های دو کشور در تمامی زمینه ها توسعه و گسترش خواهد یافت، گفت : 'پت برین' رئیس کمیسیون سیاست خارجی و تجارت پارلمان ایرلند در گفت وگو با این جانب گفت که دوبلین به زودی سفارت خود در تهران را بازگشایی خواهد کرد.
 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.