آقای رئیس جمهور، فکری به حال فارغ التحصیلان بیکار کنید

نماینده مردم گرگان در تذکری به رئیس جمهور خواستار تامین هزینه‌های دانشجویان شد و گفت که باید فکری به حال فارغ التحصیل بیکار شود.

 عیسی امامی در تذکری شفاهی در صحن علنی امروز (دوشنبه) با تسلیت رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام رضا (ع) و تبریک روز دانشجو گفت: 16 آذر روز آگاهی و بصیرت، بیداری و اعلام برائت و قیام با آمریکا و استکبار جهانی است که این روز را به تمامی دانشجویان تبریک می‌گویم.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: قیمت کسب علم و مجهز شدن به علوم از توان خانواده‌ها خارج است پس بار سنگین این هزینه‌ها را از دوش خانواده‌ها بردارید و فرصتی را فراهم کنید تا تمامی جوانان از این موهبت استفاده کنند.

امامی ادامه داد: امروز روز دانشجو است، فکری به حال فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها کنید که پس از پایان تحصیل با کوله باری از بدهی و تعهدات بلاتکلیف به کانون خانواده و جامعه بر می‌گردند و به علت بیکاری سرگردان هستند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه در تذکری به دولت، مجلس و وزیر جهاد کشاورزی گفت: جای تعجب و تاسف است که با این همه داد و فریاد و اعتراض در خصوص وضعیت کشاورزی هنوز اقدامی برای بهبود این شرایط انجام نمی‌شود.

به گفته وی، تنها از بی خاصیت بودن و گرانی نهاده‌های کشاورزی، پایین بودن قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی، عدم پرداخت به موقع پول کشاورزان، خشکسالی و عدم قبول محصولات کشاورزان سخن به میان می‌آید ولی کاری برای بهبود وضعیت آن‌ها انجام نمی‌شود.

نماینده مردم گرگان با بیان اینکه سویاکاران استان گلستان سرگردان هستند، گفت: در شرایطی محصولات آن‌ها به موقع تحویل گرفته نمی‌شود که ماموریت خرید این محصول به شرکت کشت و توسعه دانه‌های روغنی داده شده است. شرکتی به هم ریخته و غیر اقتصادی که تکلیفش معلوم نیست.

امامی در تذکری دیگری به وزیر آموزش و پرورش بر لزوم جذب نیروهای پیش دبستانی به ویژه معلمان با سابقه کار زیاد اظهار کرد: بعضا برخی از این معلمان بیش از 10 سال سابقه خدمت دارند اما هنوز تکلیف‌شان معلوم نیست. این تبعیض و برخورد دوگانه در وزارت آموزش و پرورش توجیه پذیر نمی‌باشد.

وی در پایان در تذکری به وزیر بهداشت خواستار اجرای پروژه بیمارستان هزار تخته خوابه گرگان شد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.