واکنش کاخ سفید به پرواز پهپاد ایرانی بر فراز ناو آمریکایی

سخنگوی کاخ سفید در واکنش به پرواز یک هواپیمای بدون سرنشین ایرانی بر فراز ناو آمریکا در آب‌های خلیج فارس گفت که موضع‌گیری وزارت دفاع درباره احتمال تهدیدآمیز بودن این اتفاق حائز اهمیت است.

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید درنشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا پرواز هواپیمای بدون سرنشین ایران بر فراز ناو آمریکایی برای کاخ سفید نگران کننده نیست، گفت: واضح است که ما خواهان مشاهده موضع حقیقی وزارت دفاع آمریکا در این رابطه هستیم و باید ببینیم که آ‌ن‌ها تا چه حد درباره این موضوع نگران هستند.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی کاخ سفید، ارنست در ادامه گفت: آن‌هایی که در خط مقدم هستند بهتر می‌دانند که این موضوع چه نوع تهدیدی می‌تواند برای زنان و مردان ما در ارتش به همراه داشته باشد و تا چه حد می‌تواند روی ماموریت آن‌ها که به طور منظم در حال انجام ماموریت در این منطقه از جهان هستند، اثرگذار باشد.
وی با یبان این‌که برای کسب ارزیابی مربوط به این موضوع شما را به وزارت دفاع ارجاع می‌دهم، افزود: اگر آن‌ها بگویند که این اقدام فعالیت‌های‌شان را محدود نکرده است آن‌گاه منصفانه خواهد بود که بگویم کاخ سفید از این موضوع نگران نشده است و شما باید این موضوع را از طریق وزارت دفاع بررسی کنید.

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوال دیگری درباره این‌که آیا بهبود روابط تهران و واشنگتن درنتیجه توافق هسته‌ای می‌تواند تاثیر مثبتی بر روند مذاکرات ژنو (درباره سوریه) داشته باشد، بیان کرد: حدس من این است که تغییر زیادی بر روند این مذاکرات از زمان اجرای توافق هسته‌ای وجود نداشته است اما وزارت امور خارجه بهترین مرجع برای قضاوت درباره این موضوع است.
رسانه‌های ایران اعلام کردند که یک هواپیمای بدون سرنشین ایرانی در جریان رزمایش ولایت ۹۴ ارتش در خلیج فارس از یک ناو آمریکایی تصویربرداری کرده‌ و تصاویر ضبط شده از آن آنلاین در اختیار فرماندهان قرار گرفته است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.