رصد تازه‌ترین اخبار انتخاباتی

فرصت ۱۰ روزه فقهای شورای نگهبان برای رسیدگی به تقاضای رسیدگی مجدد داوطلبان ردصلاحیت‌ شده معترض و بررسی صلاحیت آن‌ها از امروز (یکشنبه) آغاز شد.

 مهلت رسیدگی به تقاضای رسیدگی مجدد داوطلبان ردصلاحیت‌ شده معترض و بررسی صلاحیت ۲۰ بهمن ماه به پایان می‌رسد.

انتظار این است که از طرف شورای نگهبان امید بیشتری به جامعه بازگردد
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان با تأکید بر اینکه حضور مردم در انتخابات بسیار کارساز خواهد بود،‌ اظهار کرد: هیچ چیز نباید امید را از ما بگیرد و در هیچ شرایطی نباید به صندوق‌های آراء پشت کنیم.

روحانی با اشاره به ایام رسیدگی به اعتراضات متقاضیان کاندیداتوری دو مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری توسط شورای نگهبان، تأکید کرد: این روزها انتظار این است که از طرف شورای نگهبان امید بیشتری به مردم بازگردد و مردم با فضای بازتر و توان انتخاب بیشتر و رقابت گسترده‌تری در انتخابات ۷ اسفند مواجه باشند.

امیدوارم که انتخابات پیش رو مبارک باشد
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی تولیت آستان حرم امام خمینی (ره) با اشاره به برگزاری انتخابات‌های مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری، تأکید کرد: امیدوارم که انتخابات پیش رو انتخابات مبارکی باشد و یک بار دیگر بتواند حضور عمومی مردم را باعث شود و با اتکاء به آن بتوانیم روزهای خوبی را در جامعه داشته باشیم.

ستاد انتخاباتی سما خواستار مشارکت فعال بدنه اصلاحات در انتخابات شد
ستاد، اصلاحات (سما) طی اطلاعیه‌ای با ارائه طرح ۲۵ روز، ۲۵ رویش خواستار مشارکت فعال بدنه اصلاحات در انتخابات شد.

تائید صلاحیتم هنوز رسما ابلاغ نشده است
علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت که تائید صلاحیت مجدد وی هنوز به طور رسمی به وی ابلاغ نشده است. وی اظهار کرد: تائید صلاحیت من از طریق منابع غیررسمی اما موثق به اطلاعم رسیده است.

تاکید عارف و جلودارزاده بر ضرورت ارائه لیست ۳۰ نفره از سوی اصلاح طلبان
سهیلا جلودارزاده، نماینده سه دوره مجلس شورای اسلامی با حضور در دفتر دکتر عارف با او گفت‌وگو کرد. در این جلسه عارف و جلودارزاده درباره وضعیت سیاسی کشور و برنامه‌های جریان اصلاحات گفت‌وگو کردند و مقرر شد برنامه ائتلاف اصلاح طلبان برای فعالیت در انتخابات مجلس دهم به زودی اعلام شود. همچنین آنها بر ضرورت ارائه لیست ۳۰ نفره از سوی اصلاح طلبان تاکید کردند.

طرح پیشنهاد ائتلاف اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل در فراکسیون رهروان
عوض حیدرپور عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت که در نشست‌هایی از این فراکسیون، پیشنهاد ائتلاف بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل نزدیک به دولت مطرح شده است.

شورای نگهبان از نمایندگان رد صلاحیت شده مصاحبه می‌گیرد
هادی حسینی نماینده مردم قائمشهر در مجلس گفت: هفته گذشته شورای نگهبان از تعدادی از نمایندگان رد صلاحیت شده برای استماع توضیحات و انجام مصاحبه دعوت به عمل آورد و توضیحات این نمایندگان را استماع کرد.
حسینی در مورد نتایج انجام این مصاحبه‌ها گفت: بعد از انجام مصاحبه‌ها به مرور به برخی از دوستان و به صورت شفاهی گفتند که مشکلی ندارند و تایید شده‌اند اما طبیعتا ملاک نامه‌ی کتبی است که شورای نگهبان به فرمانداری‌ها و وزارت کشور اعلام می‌کند.

شور و نشاط در صحنه انتخابات با حضور فعال هر دو جناح تضمین می‌شود
سید کمال الدین سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: حضور احزاب سیاسی از هر دو جناح تضمین کننده شور ، نشاط و هیجان در صحنه انتخابات خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه انتخابات آتی، باید آزاد و مطلوب برگزار شود اظهارکرد: مسئولین اجرایی باید قانون را رعایت کنند و سایر کسانی که به نحوی در برگزاری انتخابات دخیل هستند نیز باید با فراهم آوردن جوی آرام، مردم را نسبت به آینده خوشبین کرده و زمینه برگزاری یک انتخابات مطلوب را مهیا سازند.

رایزنی برخی نمایندگان رد صلاحیت‌شده با آملی‌لاریجانی
احمد شوهانی نماینده مردم ایلام گفت که دو نفر از نمایندگان رد صلاحیت شده دیداری با رئیس قوه قضاییه به نمایندگی از سایر نمایندگان رد صلاحیت شده داشته‌اند.

تاکید بر تعامل با اصولگرایان در گردهمایی استانی جبهه ایستادگی
گردهمایی استانی جبهه ایستادگی ایران اسلامی در راستای تببین و بررسی و ارائه گزارش از آخرین وضعیت آرایش سیاسی انتخابات پیش رو و هم اندیشی برای ایجاد شرایط مشارکت حداکثری مردم در انتخابات برگزار شد.

از همه چیز مهم‌تر حضور و مشارکت مردم در انتخابات است
محمدرضا عارف رئیس شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان گفت: راهی غیر از حرکت رو به جلو برای جوانان وجود ندارد و رویدادهای سیاسی فرصتی برای توانمندسازی جوانان است، من نیز اعتقاد ندارم جوانان پوسترچسبان هستند بلکه جوانان محور اصلی فعالیت‌ها هستند.
وی با بیان اینکه در انتخابات مجلس این دوره راهبرد اصلاح طلبان غیر متمرکز است افزود: هیچ دخالتی در هیچ حوزه انتخابیه‌ای نمی‌کنیم بارها هم مطرح کرده‌ایم که خود حوزه تصمیم‌گیری می‌کند و فعالیت و تبلیغاتش هم غیر متمرکز است در چارچوب سیاستهایی که اعلام می‌کنیم.

رهروان ولایت بر اساس معیارهای مشخصی از کاندیداها حمایت می‌کند
بهروز نعمتی نائب رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت که این فراکسیون بر اساس ویژگی‌ها و معیارهایی از کاندیداها حمایت می‌کند که جمع بندی آن به زودی اعلام می‌شود.

کاندیداها به جای تخریب یکدیگر، توانمندی‌های خود را اثبات کنند
حسین فیروزی رئیس هیات بازرسی انتخابات استان کردستان گفت: کاندیداها تلاش کنند توانمندی‌های خود را اثبات کنند و از تخریب همدیگر بپرهیزند.
فیروزی بر اثربخشی بازرسی ها در انتخابات تاکید کرد و گفت: تعامل مثبت منسجم و سازنده با نهادها در امر برگزاری انتخابات، تعمیق رضایت حاکمیت و مردم نیز از دیگر نتایج مورد انتظار است.

آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی استان برای برگزاری انتخابات
سیدعلی اکبر پرویزی استاندار خراسان‌شمالی گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی استان جهت برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه آمادگی کامل و صددرصدی دارند.
وی اظهار کرد: امیدواریم شاهد مشارکت حداکثری مردم در روز هفتم اسفندماه روز مهم و حساس انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری باشیم هرچند که مردم این استان در دوره‌های گذشته انتخابات، حضور باشکوه خود را در این صحنه به اثبات رسانده‌اند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.