معاون آتش‌نشانی زاهدان: بیش از ۸۷ درصد آتش‌سوزی‌ها قابل پیش‌بینی هستند

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرستان زاهدان گفت: بیش از ۸۷ درصد آتش‌سوزی­‌ها قابل پیش‌بینی هستند.

عبدالرحیم شاقوزایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، تاکید کرد: بروز آتش‌سوزی در فصول سرد سال بیش از فصول گرم رخ می‌دهد و این می‌طلبد تا مردم در این ایام بیشتر به نکات ایمنی توجه کنند.
وی ادامه داد: حتی بروز آتش‌سوزی‌های کوچک می‌توانند جراحات شدیدی را برای فرد یا افرادی در پی داشته باشد یا حتی به املاک و اموال شهروندان خساراتی را وارد کند، چرا که می‌توانند به سرعت گسترش یافته و به حادثه‌ای بزرگ‌تر تبدیل شود.
شاقوزایی افزود: بالغ بر ۸۷ درصد از آتش سوزی‌ها قابل پیش‌بینی و پیشگیری هستند که می‌توان با رعایت ساده‌ترین نکات ایمنی در محل کار یا منزل از بروز چنین حوادثی پیشگیری کرد نکاتی که به دلیل کوچک بودن به آنان بی‌توجهی می‌شود، اما عدم رعایت همین نکات کوچک حوادث بزرگی را به وجود می‌آورد.
وی اذعان کرد: اگر تاکنون فردی دچار حادثه آتش‌سوزی نشده دلیل بر آن نیست که دیگر به این حادثه گرفتار نمی‌شود و یا نخواهد شد، بلکه عدم رعایت نکات ایمنی می‌تواند این حادثه را برای هر شخصی در هر جایگاه اجتماعی رقم زند.
معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرستان زاهدان در پایان گفت: بیمه کردن ساختمان‌ها و موسسات نمی‌تواند به تنهایی کافی باشد، چرا که تلفات جانی و عواقب ناشی از آن جبران ناپذیر است، لذا انجام فرهنگ سازی و ارائه آموزش­‌های لازم در زمینه پیشگیری و مبارزه با حریق الزامی و اجتناب ناپذیر است که باید جدی گرفته شوند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.