دولت فرانسه می خواهد حالت فوق العاده در این کشور را تمدید کند

دولت فرانسه روز چهارشنبه خواستار تمدید حالت فوق العاده در این کشور به مدت ۳ ماه دیگر شد که پس از حملات مرگبار ۱۳ نوامبر (۲۲ آبان) پاریس، اعلان شد.

به گزارش آسوشیتدپرس از پاریس، این درخواست در نشست امروز هیات دولت فرانسه مطرح شد و اکنون در انتظار تصویب مجلس این کشور است.
حالت فوق العاده که پیشتر نیز یک بار تمدید شده است، قرار بود در ۲۶ فوریه (۷ اسفند) پایان یابد.
بر اساس مقررات حالت فوق العاده، قدرت و اختیارات پلیس برای دستگیر کردن مظنونان و جستجو درباره این حادثه افزایش می یابد و به مقام ها امکان ممنوعه اعلان کردن و جلوگیری از آمد و شد افراد و خودروها در زمان ها و مکان های به خصوص داده می شود.
فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه نیز در بیانیه کتبی تمدید ۳ حالت فوق العاده را به مدت ۳ ماه دیگر به علت ضرورت رویارویی با تهدید تروریست ها منطقی دانست. همچنین قدرت و اختیارات پلیس فرانسه بر اساس لایحه دیگری که دولت فرانسه روز چهارشنبه به مجلس ارایه کرد، گسترش می یابد.
بر اساس این طرح، افسران پلیس اجازه استفاده از اسلحه را برای خلع سلاح هر فردی خواهند داشت که مرتکب یک یا چند قتل شده است و احتمال تکرار این جنایت های توسط وی وجود داشته باشد.
اکنون تنها توجیه قانونی برای تیراندازی ماموران پلیس به افراد، دفاع از خود است.
اما تغییرات پیشنهادی به پلیس مجوز تیرانداری به هر فرد مسلحی را که به سوی غیرنظامیان تیراندازی کرده و احتمال تکرار این حملات در دوره کوتاهی از زمان وجود داشته باشد، خواهد داد.
همچنین بر اساس این طرح، اجرای عملیات پلیس در شب و جستجوی لوازم و خودروهای نزدیک به اماکن و ساختمان های مهم و حساس، آسان تر خواهد شد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.