دیدار غیرمنتظره اسد از کلیسایی باستانی در بخش قدیمی دمشق

رسانه‌های رسمی سوریه روز شنبه گزارش دادند که بشار اسد رئیس‌جمهوری این کشور در مراسم مذهبی مسیحیان در کلیسایی باستانی در یک محله نزدیک به بخش‌های تحت اشغال تروریست‌ها در دمشق پایتخت این کشور حضور یافته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دمشق، نیروهای ارتش سوریه از چند سال پیش در این منطقه از دمشق با گروه‌های تروریستی درگیر هستند.
شبکه تلویزیون رسمی سوریه تصاویری از دیدار شبانه اسد و اسما همسرش را از کلیسای نوتردام نشان داد که در آن با اعضای گروه همخوانی کلیسا گفت‌وگو می‌کرد.
وی سپس نزدیک محراب کلیسا نشست و به خواندن اشعار مربوط به کریسمس در تالار اصلی کلیسا گوش داد.
به گفته مقام‌های سوریه، محوطه اطراف ساختمان این کلیسا که در بخش قدیمی دمشق قرار دارد، روز جمعه هدف گلوله‌های خمپاره گروه‌های تروریستی قرارگرفت که نزدیک دمشق مستقر هستند.
این کلیسا در فاصله ۲ کیلومتری محله جوبار در غوطه شرقی در حومه دمشق قرار دارد که در چند ماهه اخیر در آن درگیری‌های شدیدی میان نیروهای دولتی و تروریست‌ها رخ داده و اخیرا هدف حملات هوایی روسیه قرار گرفته است.
تروریست‌ها معمولا از غوطه شرقی بخش‌های مسکونی مرکز دمشق را که در اختیار نیروهای دولتی سوریه است، هدف گلوله‌های خمپاره و راکت قرار می‌دهند.
اسد در گفت و گوهای اخیر با رسانه‌های غربی گفته است که حکومت وی نمونه بردباری مذهبی در کشوری است که مورد تهدید گروه‌های ترویستی-تکفیری قرار دارد که برای اجرای مقررات مورد نظر خود در بخش‌های تحت اشغال، تلاش می‌کنند.
دیدار اسد از این کلیسا همزمان با تصویب قطعنامه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل متحد با اجماع در روز جمعه در باره نقشه راه بین‌المللی برای روند صلح سوریه، صورت گرفت.
بحران سوریه که در سال ۲۰۱۱ شروع شده، تاکنون حدود ۲۵۰ هزار قربانی و میلیون‌ها آواره برجا گذاشته است.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.