تخم مرغ ارزان شد/ماهی گران می‌شود

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی با بیان اینکه با کنترل صادرات تخم مرغ به عراق قیمت این محصول در بازار مصرف به تعادل رسیده است گفت: هر شانه تخم مرغ ۱۲ هزار تومان و هر کیلوگرم مرغ ۵ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

مهدی یوسف خانی اظهار کرد: قیمت مرغ در یک هفته اخیر تغییرات مشخصی نداشته است و به قیمت هر کیلوگرم ۵ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش می‌رسد و مشکلی از لحاظ عرضه و تقاضای این محصول وجود ندارد.
وی افزود: این وضعیت برای ماهی نیز وجود دارد اما باید توجه داشت قیمت این محصول در ایام پایانی سال و با افزایش مصرف ۴ تا ۵ برابری، ۱۰ تا ۱۵ درصد بالا می‌رود.
رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی استان تهران ادامه داد: با کنترل صادرات تخم مرغ به عراق قیمت تخم مرغ  در بازار کاهش یافته و  هرکیلوگرم از این محصول از ۶ هزار و ۷۵۰ تومان به ۶ هزار تومان کاهش یافته است.
وی تصریح کرد: هر شانه تخم مرغ تا ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان نیز به فروش می‌رسید که در حال حاضر به ۱۲ هزار تومان کاهش یافته است.
یوسف خانی یاد آورشد که افزایش صادرات تخم مرغ به عراق به بازار داخلی فشار آورده بود که اکنون با کاهش صادرات این محصول به عراق و ورود دوباره ترکیه به این بازار، قیمت تخم مرغ  به تعادل رسیده است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.