جهش ناگهانی بهای نفت در پی حمله موشکی آمریکا به سوریه

حمله موشکی آمریکا به سوریه، بهای جهانی نفت را در جهشی ناگهانی بیش از ۲ درصد افزایش داد.

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، حمله موشکی آمریکا به سوریه، بهای جهانی نفت را در جهشی ناگهانی بیش از ۲ درصد افزایش داد. تحلیلگران نفتی معتقدند واکنش احتمالی ایران و روسیه به اقدام نظامی آمریکا می‌تواند بازار نفت را متلاطم کند.
در معاملات الکترونیکی بازار آسیا در روز جمعه بهای هر بشکه نفت خام شیرین سبک برای تحویل در ماه مه حدود ساعت سه و نیم به وقت گرینویچ با نود و سه سنت افزایش به پنجاه و دو دلار و شصت و سه سنت رسید.
در همین حال، بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئن ۱/۶ درصد معادل هشتاد و هشت سنت افزایش یافت و به پنجاه و پنج دلار و هفتاد و هفت سنت رسید.
حتی روز پنج‌شنبه و پیش از حملات موشکی آمریکا به خاک سوریه نیز بهای نفت خام در بازارهای جهانی افزایش یافته بود. روز گذشته بهای هر بشکه نفت در بازار نیویورک با پنجاه و پنج سنت افزایش به پنجاه و یک دلار و هفتاد سنت و بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازار لندن با پنجاه و سه سنت افزایش به پنجاه و چهار دلار و هشتاد و نه سنت رسیده بود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، «جفری هالی»، تحلیلگر مسائل نفتی، اعلام کرد: «موشک‌های آمریکایی که به خاک سوریه شلیک شد افزایش دو درصدی بهای نفت را به دنبال داشت. بهای نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت روندی صعودی پیدا کرده اند. از جمله مسایلی که می تواند بر روند قیمتها در بازار نفت تاثیر گذار باشد این است که مشخص شود آیا حملات موشکی آمریکا به خاک سوریه استثنایی بود و آیا کشورهای دیگر نیز در این مناقشه وارد خواهند شد یا خیر. پاسخ ایران و روسیه که دو تولید کننده بزرگ نفت در جهان و دو متحد اصلی دولت سوریه هستند، به این حملات آمریکا چه خواهد.»
این کارشناس امور نفتی با اشاره به این که حملات موشکی آمریکا به سوریه می تواند برای پیونگ یانگ نیز پیام خاص خود را داشته باشد، افزود باید ببینیم واکنش کره شمالی و همچنین چین به این تحولات چه خواهد بود.
دونالد ترامپ و «شی جین‌پینگ»، روسای جمهور آمریکا و چین، روز پنج‌شنبه، اولین دیدار مستقیم خود را در اقامتگاه رئیس جمهور آمریکا در ایالت فلوریدا برگزار کردند. مذاکرات سران دو کشور که پنج‌شنبه شب پیش از ضیافت شام صورت گرفت، روز جمعه ادامه خواهد یافت.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.