​نظرسنجی فیگارو: ۵۴درصد فرانسوی ها با حمله آمریکا به سوریه مخالفت کردند

نظرسنجی تارنمای روزنامه فیگارو به عنوان پرشمارگان ترین روزنامه فرانسه نشان می دهد که ۵۴ درصد فرانسوی ها با حمله آمریکا به سوریه و بمباران این کشور مخالف هستند.

فیگارو در تارنمای خبری خود با طرح این سوال که «آیا ترامپ حق دارد سوریه را بمباران کند؟» خواستار نظر مخاطبان شده است.
بر اساس آخرین آمار، تاکنون در این نظرسنجی که از صبح امروز آغاز شده است، ۱۱ هزار و ۳۰۰ تن شرکت کرده اند که ۵۴ درصد آنها مخالف این اقدام رئیس جمهوری آمریکا بودند.
این روزنامه فرانسوی پیشتر نیز با طرح این پرسش که «آیا قدرت های بزرگ باید کناره گیری بشار اسد را از قدرت مطالبه کنند؟» نشان داد که ۷۲ درصد مخاطبان این رسانه مخالف این راهبرد سیاسی هستند.
کشورهای غربی از آغاز ناآرامی های سوریه که چهار سال و نیم از آن می گذرد، استعفای اسد را مطالبه می کردند، این در حالی است که افکار عمومی در این کشورها بیش از گذشته معتقد شده است که خروج سوریه از بحران بدون بشار اسد ممکن نیست.
نخستین تجاوز مستقیم آمریکا در دوره ریاست جمهوری ترامپ به مواضع ارتش سوریه بامداد جمعه با شلیک ۵۹ موشک به پایگاه هوایی شعیرات در استان حمص آغاز شد. 
این حمله موشکی بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل و کنگره آمریکا و از ناوهای آمریکایی مستقر در دریای مدیترانه و به بهانه حمله شیمیایی به خان شیخون در استان ادلب انجام شده است. 
این درحالی است که دولت سوریه بکارگیری هرگونه سلاح شیمیایی را رد کرده است. 
خبر حمله موشکی آمریکا به سوریه درحالی منتشر می شود که جلسه روز پنجشنبه (به وقت محلی) شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی حادثه شیمیایی ادلب بدون رای گیری درباره پیش نویس قطعنامه های پیشنهادی پایان یافته بود. 
ارتش سوریه در شرق استان حمص با گروه تروریستی داعش و در شمال آن با گروه تروریستی جبهه النصره مبارزه می کند. 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.