ایران-هلند؛ در سال ۲۰۱۸ یا ۲۰۱۹!

با اینکه در تازه ترین رنکینگ فیفا ایران از هلند پیشی گرفته و تا رده بیست هشتم جهان صعود کرده هلندی ها به درخواست ایران برای برگزاری بازی دوستانه پاسخ منفی داده اند!

بعد از ملاقات علی کفاشیان با رئیس فدراسیون فوتبال هلند در جریان برپایی اردوی تیم ملی امید در این کشورف پرزیدنت هلندی ها قول داد که این دعوت را بی پاسخ نمی گذارد و حتما به تهران سفر می کند که این سفر چندی پیش انجام شد. ر ئیس فدراسیون فوتبال هلند به همراه امیر هاشمی مقدم به تهران آمد. آنها ضمن ملاقات با مهدی تاج با هم تفاهم نامه همکاری امضاء کردند که در بحث های مطرح شده برگزاری بازی دوستانه بین تیم های ملی دو کشور در همه رده ها به میان آمد و قرار شد هلندی ها هرگاه اعلام آمادگی کردند این بازی ها به صورت رفت و برگشت برگزار شود.
امیر هاشمی مقدم گفت:« برنامه فدراسیون فوتبال هلند در سال ۲۰۱۷ تنظیم شده است و در برنامه سال ۲۰۱۷ امکان تدوین بازی هلند و ایران وجود ندارد. اما فدراسیون فوتبال هلند مصمم است به صورت سه ساله برنامه دهد که این می تواند نوید برگزاری بازی بین تیم ملی دو کشور در سال های دوم و سوم یعنی در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ را بدهد.»
با توجه به ارتقاء ایران در رنکینگ فیفا به نظر می رسد فدراسیون فوتبال می تواند برنامه ریزی بهتری برای تیم ملی در آینده داشته باشد و با تیم های شاخص تری قرار بازی بگذارد. جالب اینکه برخی از تیم ها که در رنکینگ فیفا پایین تر از ایران قرار گرفته اند همانند هلند تیم های شاخصی هستند.  ایران در اولین بازی رسمی خود ۲۲ خرداد میزبان تیم ازبکستان است و قرار است ۳ یا ۵ خرداد در تهران پشت درهای بسته با عمان بازی کند. البته هنوز سفر عمانی ها به تهران برای برگزاری این بازی قطعی نشده.

 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.