رویای آوارگان عراقی در آلمان به کابوس تبدیل شد

شمار آوارگان عراقی که هر هفته از آلمان به کشورشان بازمی‌گردند، در حال افزایش است.

به نقل از سی ان ان ‌شرایط آوارگان عراقی در آلمان به قدری دشوار است که شمار زیادی از آنان به عراق بازگشته اند و بسیاری نیز خواهان بازگشت به کشورشان هستند. 
براساس این گزارش آوارگان عراقی در حال بازگشت به عراق هستند. آنان می‌گویند: بازگشت به شرایط نامعلوم در عراق، به مراتب بهتر از شرایطی است که هم اکنون در آلمان با آن مواجه هستند. 
آتیکا شوربرت، خبرنگار ارشد بین‌المللی این شبکه، طی گزارشی از برلین در این خصوص گفت: هر روز صبح، رأس ساعت 9 بامداد، صفی در برابر سفارت عراق در پایتخت آلمان تشکیل می‌شود. این‌ها آوارگان ناامیدی هستند که دیگر، رؤیاهای آلمانِ خود را کنار گذاشته‌اند و اکنون خواهان بازگشت به وطن خود هستند.
 شوبرت افزود: عراقی‌ها و سایرآوارگان، در باران و آفتاب، باید در صف‌های طولانی در برابر چادری که سازمان خدمات برلین در این شهر برپا کرده است، صف بکشند تا فرم‌های درخواست پناهندگی خود را تحویل مسئولان آلمانی دهند. گفته می‌شود که رسیدگی به درخواست پناهندگیِ آوارگان باید یک ماه طول بکشد، این در حالی است که برای بسیاری از این آوارگان، پس از یک سال هم هنوز جوابی نیامده است. اوضاع آنقدر بد است که برخی از آوارگان، تصمیم گرفته‌اند با استخدام وکیل، از دولت آلمان در این خصوص شکایت کنند. از سوی دیگر، دولت آلمان اعلام کرده، ممکن است دو سال طول بکشد تا سایر اعضای خانواده‌های آوارگان اجازه پیدا کنند که به آنان در آلمان بپیوندند. 
بر اساس این گزارش: هر هفته، یک پرواز از فرودگاه برلین به اربیل و بغداد وجود دارد. شرکت هواپیمایی عراق اعلام کرده است که تقریباً سی درصد از مسافران این پروازها را آوارگانی تشکیل می‌دهند که خود را با انواع روش‌های قاچاقی به آلمان رسانده بوده‌اند، ولی اکنون خواهان بازگشت به کشورشان هستند. 
خبرنگار سی ان ان در پایان  گفت:از ماه سپتامبر تاکنون شرکت هواپیمایی عراق، هر هفته دست‌کم یکصد آواره عراقی را از آلمان به عراق بازگردانده است. شایان ذکر است شمار آوارگان عراقی که هر هفته از آلمان به کشورشان بازمی‌گردند، در حال افزایش است.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.