ساخت بزرگترین مزرعه بادی جهان در سواحل انگلیس/نیروگاهی با ظرفیت تولید ۱/۲ گیگاوات برق

انرژی باد در سال‌های اخیر رتبه دوم مشارکت در تامین انرژی پاک جهان را پس از انرژی خورشیدی به خود اختصاص داده‌است که این موقعیت با تاسیس بزرگترین نیروگاه باد در نزدیکی سواحل بریتانیا بهبودی قابل توجه خواهد‌یافت.

براساس گزارش ساینس‌الرت، شرکت دانمارکی دانگ انرژی برنامه خود را برای ساخت و راه‌اندازی بزرگترین نیروگاه بادی جهان واقع در آب‌های شمال شرق سواحل بریتانیا در دریای شمال اعلام کرد.

توربین‌های بادی به ارتفاع ۱۹۰ متر در این نیروگاه پس از تکمیل پروژه در سال ۲۰۲۰ می‌توانند برق مورد نیاز میلیون‌ها خانه را تامین کنند. بزرگترین نیروگاه بادی که قرار است در فاصله ۱۲۱ کیلومتری از ساحل یورکشایر ساخته شود،‌ اولین نیروگاهی خواهد بود که ظرفیت آن فراتر از یک گیگاوات بوده و از توانایی تولید حداکثر ۱.۲ گیگاوات برق برخوردار است.
به گفته برنت چشایر رئیس شعبه بریتانیای شرکت دانگ انرژی،‌این نیروگاه پیشرفته و نوآورانه‌است و می‌تواند بیشتر از هر نیروگاه برون‌ساحلی دیگری برق تولید کند. براساس گزارش گاردین بریتانیا بیشتر از هر کشور دیگری در جهان دارای نیروگاه‌های بادی دور از ساحل است و اگرچه هزینه‌های مرتبط با نصب و نگهداری از این نیروگاه‌ها بسیار بالاست، دولت بریتانیا نیروگاه‌های خارج از ساحل را به نیروگاه‌های خشکی ترجیح می‌دهد زیرا یافتن موقعیت مناسب و دریافت مجوزهای مورد نیاز برای تاسیس نیروگاه‌ها روی خشکی بسیار دشوارتر است.

شرکت دانگ انرژی سال گذشته پیش‌بینی کرد تا سال ۲۰۳۰ یک سوم برق بریتانیا از انرژی باد تامین شود. به واسطه جدید‌ بودن این فناوری و هزینه‌های بالایی که دارد، حمایت دولت بخشی کلیدی از روند تشویق شرکت‌های خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه را تشکیل می‌دهد.

در حین ساخت این نیروگاه درحدود ۲۰۰۰ شغل ایجاد خواهد‌شد و ۳۰۰ نیروی متخصص باید به صورت دائمی در نیروگاه استخدام شوند. تعدادی از توربین‌های هفت مگاواتی نیروگاه در کارخانه زیمنس در نزدیکی شهر هال تولید خواهند‌شد. تقریبا ۹۶۵ کیلومتر کابل نیز برای ذخیره‌سازی برق و انتقال آن به خشکی مورد نیاز خواهد‌بود.

درحال حاضر عنوان بزرگترین نیروگاه بادی جهان در اختیاز نیروگاه ۶۳۰ مگاواتی لندن است که پیش از تکمیل پروژه شرکا دانگ انرژی، توسط پروژه‌ای دیگر به نام هورنسی تصاحب خواهد شد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.