صلاحیت ۵۶ داوطلب تهرانی در هاله‌ای از ابهام/ آیا هاشمی لیست مشترک جامعتین را ملغی می‌کند؟

۱۸روز به برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری زمان باقی مانده و اقدامات پایانی برای تعیین کاندیداهای نهایی این انتخابات و احراز صلاحیت‌ آن‌ها در جریان است.

لیست متوازن اصولگرایان
رسانه ها نوشتند: سرانجام پس از چندین جلسه و ساعت‌ها رایزنی، شورای ائتلاف اصولگرایان اسامی کاندیداهای این ائتلاف برای انتخابات مجلس دهم را اعلام کرد؛ اگر چه پیش تر لیستی بر مبنای گمانه زنی‌ها در شبکه‌های اجتماعی و برخی سایت‌ها منتشر شده بود که البته با انتقادات زیادی هم به سبب عدم توازن طیفی همراه بود اما با نگاهی به اسامی اخیر منتشر شده می‌توان توازن طیفی، جنسیتی و قشری را در لیست نهایی اصولگرایان مشاهده کرد. 

 صلاحیت ۵۶ داوطلب تهرانی در هاله‌ای از ابهام
سیدشهاب الدین چاوشی رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به تایید صلاحیت ۴۶ درصدی ثبت نام کنندگان تهرانی برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس دهم، اظهار کرد: از مجموع دو هزار و ۷۲۵ داوطلب نمایندگی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان تهران، صلاحیت یک هزار و ۲۶۱ نفر از سوی شورای نگهبان تایید شده است. وی همچنین این را هم گفت که وضعیت بررسی صلاحیت ۵۶ داوطلب اعلام نشده و شورای نگهبان همچنان در حال بررسی صلاحیت آنهاست.

آیا هاشمی لیست مشترک جامعتین را ملغی می‌کند؟
آنطور که غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفته است، با رای‌گیری انجام شده در این تشکل روحانی، اعضاء رای به قراردادن نام هاشمی رفسنجانی در لیست انتخاباتی‌شان داده‌اند،این در حالی است که جامعه مدرسین تمایلی به قراردادن نام هاشمی رفسنجانی در لیست انتخاباتی خود ندارد و همین امر ممکن است صدور لیست مشترک از جانب جامعتین برای انتخابات خبرگان پنجم را ملغی کند.

هزینه‌های غیرمتعارف برای تبلیغات انتخاباتی
محسن اسماعیلی عضو حقوقدان شورای نگهبان در تشریح اهمیت انتخابات مجلس خبرگان رهبری،گفت: مجلس خبرگان به کسانی نیاز دارد که برای حفظ آینده اسلام و انقلاب همه چیز خود را فدا ‌کنند و کاری کنند که پایه‌های انقلاب مستحکم شود.وی تشویق یکدیگر برای آمدن پای صندوق‌های رأی جهت انتخاب بهترین کاندیداها را مهمترین وظیفه هر شهروند در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی دانست.این عضو حقوقدان شورای نگهبان همچنین صرف هزینه‌های غیرمتعارف برای تبلیغات انتخاباتی را تعجب‌آور و شبهه‌انگیز دانست و گفت: کاندیدایی که مبالغ گزافی هزینه می‌کند، بعید است که بتواند منافع ملی را بر منافع شخصی و گروهی خود ترجیح ‌دهد.

اصلاح طلبان به لیست واحد نمی‌رسند
کنعانی مقدم عضو جبهه ایستادگی گفت: اصلاح‌طلبان به دلیل اختلافاتی که با کارگزاران و جریان حامی دولت دارند نمی‌توانند به لیست واحدی دست یابند و اختلافات ماهیتی این جریان باعث می‌شود که آن‌ها تعدد لیست داشته باشند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.