وزیر ارتباطات: بستر اشتغال برای فارغ‌التحصیلان حوزه علوم فناوری و ارتباطات فراهم می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ما در لبه تکنولوژی قرار داریم، در دنیای امروز فناوری ارتباطات و اطلاعات به سرعت در حال تحول است باید این دانش را بومی کنیم و بر روی این مسئله مسلط شویم در غیر اینصورت برای همیشه باید خریدار کالاهای خارجی باشیم.

محمود واعظی امروز در مراسم افتتاح مرکز آگاهی‌رسانی، پشتیبانی، امداد رایانه‌ای (آپا) در دانشگاه شهید چمران اهواز ضمن تبریک دهه مبارک فجر و درود بر بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، اظهار داشت: امیدواریم که همگان به ویژه دانشگاهیان میراث امام راحل را کامل کرده و به نسل بعدی برسانند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تبریک شصتمین سالگرد تأسیس دانشگاه شهید چمران، بیان کرد: آنچه که در زمان جنگ در خوزستان و کشور اتفاق افتاد به عنوان یکی نقطه زرین در کارنامه نظام ثبت شده است.
وی عنوان کرد: دولت تلاش دارد فضای جهانی را برای کشور باز کند و این کار سخت را در ۳۰ ماه گذشته پیگیری کرده است و این در حالیست که مذاکرات مخالفان سرسختی در منطقه داشت.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: ایستادن مردم پای تصمیمات سبب شد که این مذاکرات با همه مشکلاتش با برنامه‌ریزی پیش برود.
واعظی بیان کرد: بیش از ۶ هزار سانتریفیوژ در حال کار است و اراک نیز در آینده مدرنیزه‌تر می‌شود. ۶ قطعنامه فصل ۷ منشور سازمان ملل که اجازه جنگ و حمله را می‌داد لغو شد و نیز ۱۲ قطعنامه شورای حکام برداشته شد.
وی با اشاره به اینکه PMD قطع شد، گفت: برخی نباید این دستاوردها را در مسیر انتخابات مخدوش کنند. بیش از ۸۰ درصد نظرسنجی‌هایی که انجام شده نشان داده که مردم فهیمی داریم و مسئولین هرچه برای این مردم کار کنند کم است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: فضای بین‌المللی با برداشتن تحریم‌ها برای کشور مهیا شده است، افکار عمومی در جهان آماده همکاری با ایران را دارند، محققان کشور از این فضا حداکثر استفاده را کنند.
واعظی افزود: در گذشته محدودیت‌هایی داشتیم که امروزه برطرف شده است. نیروهای دانشجویی ما از نبوغ و استعداد خوبی برخوردار هستند. باید بستری فراهم شود که ایرانیان در کشور بدرخشند و کارهای بزرگی انجام دهند.
وی گفت: در وزارت ارتباطات به جد نیازمند همکاری با دانشگاه‌ها هستیم. ما در لبه تکنولوژی قرار داریم، در دنیای امروز فناوری ارتباطات و اطلاعات به سرعت در حال تحول است باید این دانش را بومی کنیم و بر روی این مسئله مسلط شویم در غیر اینصورت برای همیشه باید خریدار کالاهای خارجی باشیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: محققان ما توانایی خوبی در کار در بخش‌های نرم‌افزار و سخت‌افزار را دارند در بسیاری از دانشگاه کار ارتباطی دانشگاه و وزارت آغاز شد و آمادگی این امر را در دانشگاه شهید چمران اهواز داریم.
واعظی افزود: هدف اصلی ما این است که با این سرعتی که زیرساخت‌های کشور را توسعه می‌دهیم به پهنای باند با هدف ارائه خدمت و ارتقاء سطح علمی کشور، رونق کسب و کار و ایجاد شغل برای فارغ‌التحصیلان بپردازیم.
وی گفت: ۱۷ درصد فارغ‌التحصیلان در حوزه علوم فناوری و ارتباطات هستند. باید برای شغل این فارغ‌التحصیلان بستر مناسب ایجاد کنیم. در کشور روی تولید محتوا از جمله محتوای علمی کم کار شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: باید همه فعالیت‌های دولت را بر روی شبکه قرار دهیم.  علم برنامه‌نویسی که به سرعت در حال گسترش است باید پیگیری شود. باید ایده‌ها را به زنجیره‌ای برای تبدیل شدن به محصولات پیگیری کنیم.
واعظی گفت: در ارتباط با مرکز پردازش شهید دانشگاه شهید چمراه اهواز مسئولان بیندیشند به چه کمکی احتیاج دارند و ما درصددیم از سرمایه‌گذاری نقطه‌ای پرهیز کنیم.
وی در مورد مشکلات آنتن‌دهی گوشی‌های همراه در دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: برخی معتقدند BTS مضراتی دارد. گروه‌های متعددی BTS را آزمایش کردند و نتیجه گرفتند امواج BTS از امواج رادیویی و تلویزیونی ضعیف‌تر هستند و هیچکدام مضر نیستند. کمک می‌کنیم که BTS در دانشگاه نصب شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: دانشگاه باید اینترنت پر سرعت داشته باشد. مسئله پهنای باند را در دانشگاه شهید چمران اهواز را حل کنیم.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.