تازه ترین آمار تلفات تصادم دو قطار مسافری آلمان

آخرین آمار کشته و زخمی های تصادف صبح امروز دو قطار مسافربری در آلمان را 10 کشته، 81 مجروح و یک مفقود اعلام کرد.این درحالی است که بسیاری از رسانه های محلی و بین المللی در ساعات اولیه بروز این حادثه مرگبار، تعداد کشته ها را 8 تن و زخمی ها را نیز بیش از 150 تن اعلام کرده بودند.

این گزارش به نقل از الکساندر دوبریندت، وزیر حمل و نقل آلمان آورده است که ساعت ۷ صبح امروز به وقت محلی (۹:۳۰ به وقت تهران) دو قطار مسافری در این کشور به گونه ای با هم تصادم کردند که ضمن خارج شدن چند واگن آنها از خط، ۱۰ تن کشته و ۸۱ زخمی بر جای گذاشتند.
پلیس مونیخ نیز از مفقود شدن یک تن از ۱۰۰ مسافر این دو قطار سریع السیر که از روبرو با هم سرشاخ شدند خبر داد و افزود : پلیس و مقامات امنیتی هنوز نتوانستند علت این حادثه را که در۴۱ کیلومتری جنوب شرقی شهر مونیخ در حد فاصل ' بدآیبلنگ' و 'کلوبرمورد' در ایالا باواریا در نزدیکی مرز اتریش در جنوب این کشور رخ داده است کشف کنند.
مقامات وزارت بهداشت آلمان با پیش بینی اینکه ممکن است آمار کشته های این حادثه اضافه شود اظهار داشتند که ۶۳ تن از مجروحان دارای جراحات سبک بودند اما حال ۱۸ تن از آنها بسیار وخیم است.
نیمه آبان ماه گذشته نیز براثر برخورد یک قطار مسافربری با یک دستگاه کامیون نظامی آمریکا در آلمان دو تن جان باختند و بیش از ۲۰ نفر مجروح شدند.
اگرچه در سال ۲۰۱۱ نیز حادثه مشابهی درهمین منطقه به ۱۰ کشته اتفاق افتاده بود اما شدیدترین تصادف دو قطار در این کشور در سال ۱۹۹۸ اتفاق افتاده بود که ۱۰۱ کشته در پی داشت.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.