زالی: فرایند جذب نیروی پرستار، بسیار کند صورت می‌گیرد

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلان شهر تهران با تاکید بر اینکه نیاز به نیروی پرستاری در خط مقدم احساس می‌شود، گفت: روند کند جذب نیروی انسانی، نیرو‌های خط مقدم را مورد غلفت قرار داده است و بدون تعارف باید راه میانبر با یک نگاه جهادی و با حداکثر ظرفیت مشارکت دولت و مجلس برای حل مشکل استخدام نیرو‌های پرستاری محقق شود.

علیرضا زالی روز شنبه در آیین بزرگداشت روز پرستار که به صورت حضوری و مجازی از سوی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار داشت: ۶۰ هزار نفر مبتلا عدد بزرگی است و نشان دهنده مقابله پرستار با آتش کرونا است.

افزود: بسیاری از پرستاران در این روز‌های سخت حتی از ساده‌ترین برخورداری عاطفی هم محروم بودند و امکان دیدار با خانواده‌های خود نداشتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه مهمترین چالش این روز‌های کادر پزشکی و بهداشتی را فشردگی و تراکم کار اعلام کرد و گفت: در موج دوم و سوم کرونا، میزان ابتلای تیم پزشکی از جمله پرستاران افزایش یافت؛ اگر بپذیریم در هر بار ابتلای یک پرستار به کرونا ۱۰ روز استراحت نیاز است، حجم قابل توجهی از فشار مضاعف به همگنان این پرستاران وارد می‌شود.

وی درباره کمبود نیروی پرستار در بحران شیوع کرونا، تاکید کرد: کمبود نیروی پرستاری، موضوعی تردیدناپذیر است و فرایند جذب نیروی پرستار، بسیار کند صورت می‌گیرد. یک کندی کسالت آور در فرایند دیوان سالارانه جذب نیروی انسانی وجود دارد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلان شهر تهران با تاکید بر اینکه نیاز به نیروی پرستاری در خط مقدم احساس می‌شود، اظهار داشت: روند کند جذب نیروی انسانی، نیرو‌های خط مقدم را مورد غلفت قرار داده است و بدون تعارف باید راه میانبر با یک نگاه جهادی و با حداکثر ظرفیت مشارکت دولت و مجلس برای حل مشکل استخدام نیرو‌های پرستاری محقق شود.

زالی با انتقاد از فرایند کند جذب پرستاران، تصریح کرد: مدت‌ها باید برای برگزاری آزمون استخدامی صبر کنیم و سه ماه هم فرایند گزینش به طول می‌انجامد که این‌ها درد ما را دوا نمی‌کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به جذب ۳۵ هزار پرستار ظرف ۲ هفته در ایتالیا، گفت: ما در شرایط جنگی هستیم و همه دستگاه‌های فعال در استخدام پرستاران، مشارکت سریع‌تر داشته باشند.

وی با یادآوری این موضوع که صدور ۳۰ هزار مجوز استخدام پرستار یکی از استنثایی‌ترین کار‌ها بود که در حال تحقق است، اظهار داشت: این ۳۰ هزار نفر باید به سرعت وارد مدار شوند؛ پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر اساس نیاز به افزایش تعداد پرستاران این است که تا سال ۱۴۰۵ حداقل ۲۰ هزار پرستار به این گردونه وارد شود.

زالی با تاکید بر لزوم تبدیل وضعیت پرستاران، افزود: هنوز هم برای عملی کردن مطالبات پرستاران سردرگم هستیم و نسخه عملیاتی برای آن ندیده ام. پرستارانی که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند، باید تبدیل وضعیت شوند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلان شهر تهران با طرح این سوال که برخی پرستاران داوطلبانه در آن روز‌های سخت، تن بر آتش کرونا دادند و کدام نیرویی حاضر است جان خود را به خطر بیاندازد، تاکید کرد: با همکاری وزارت بهداشت، مدت زمان پرداخت مطالبات کارانه‌ای پرستاران به حداقل رسید، اما قدر مطلق کارانه پرستاران کاهش یافته است.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.