نفت سنگین ایران 28 دلار شد

قیمت نفت خام سنگین ایران با ادامه روند نزولی خود، در هفته منتهی به چهارم دی ماه با ۶۴ سنت کاهش به ٢٨ دلار و ۴٠ سنت برای هر بشکه رسید.

به گزارش اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت، قیمت نفت خام سبک ایران نیز ۶٧ سنت برای هر بشکه افت کرد و به ٣١ دلار و هفت سنت کاهش یافت.
میانگین قیمت نفت سبک ایران، از آغاز امسال تاکنون ۵٠ دلار و ٣۴ سنت بود.
قیمت سبد نفتی اوپک (سازمان کشورهای صادرکننده نفت) نیز در هفته مورد بررسی، به ٣١ دلار و ٣٢ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته گذشته ٧٨ سنت کاهش یافت؛ میانگین قیمت سبد نفتی اوپک امسال تاکنون، ۴٩ دلار و ٧٧ سنت بوده است.
هر بشکه نفت خام دبلیو.تی.آی آمریکا نیز در هفته منتهی به چهارم دی ماه با ۴۴ سنت افزایش، ٣۶ دلار و ١۵ سنت برای هر بشکه معامله شد. 
فقط بهای نفت خام دبلیو.تی.آی در هفته مورد بررسی افزایش یافت.
قیمت نفت برنت با ٩١ سنت کاهش به ٣۶ دلار و ٢٣ سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت برنت امسال تاکنون ۵٢ دلار و ۶۶ سنت بوده است.
قیمت نفت خام شاخص دوبی و عمان نیز با ٧۵ سنت کاهش به ٣١ دلار و ٩٩ سنت برای هر بشکه رسید.
در هفته مورد بررسی روند نزولی قیمت نفت ادامه پیدا کرد؛ عرضه مازاد نفت همچنان بر قیمت های نفت خام سایه افکنده است. 
به نظر کارشناسان، اوپک محدودیت تولید را کنار گذاشته است و تولید بالای نفت در برخی کشورهای غیراوپک مانند روسیه نیز ادامه خواهد یافت و بنابراین امیدی به افزایش قیمت ها وجود ندارد.
بازار احتمال می دهد قیمت های پایین نفت ادامه داشته باشد. 
اوپک در برآورد تازه خود اعلام کرده است تا پایان دهه حاضر، تقاضا برای نفت این سازمان به ٣٠ میلیون و ٧٠٠ هزار بشکه در روز خواهد رسید که تقریبا یک میلیون بشکه کمتر از تولید این سازمان در ماه نوامبر سال ٢٠١۵ میلادی (آبان تا آذرماه) خواهد بود.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.