پاداش ایران برای حضور در جام جهانی قطر چقدر است؟

پاداش فیفا برای تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با افزایش ۲۹ درصدی جوایز اعلام شد.

رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در منطقه آسیا از شهریور ماه آغاز شده است و ۱۲ کشور در دو گروه ۶ تیمی برای حضور در بزرگترین رویداد فوتبال جهان تلاش می‌کنند.

در همین راستا، کنفدراسیون فوتبال آسیا به ۱۲ تیم حاضر در مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی، به صورت مساوی مبلغ ۲ و نیم میلیون دلار را پرداخت کرد که این پاداش، به دلیل تبلیغات و حق پخش تلویزیونی است.

به این ترتیب، تیم ملی فوتبال ایران تاکنون بابت حضور در جمع ۱۲ تیم پایانی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی، مبلغ ۲ و نیم میلیون دلار به عنوان پاداش در حساب خود دارد اگر چه برای دریافت این پاداش، به دلیل مشکلات تحریم موانعی وجود دارد، اما این مبلغ به عنوان یک اعتبار برای تیم ملی، نزد AFC باقی می‌ماند.

اما پاداش بزرگتری که در انتظار شاگردان اسکوچیچ است، جایزه حضور در قطر است. در صورتی که تیم ملی ایران موفق شود بلیط حضور در رقابت‌های جام جهانی را قطعی کند، ۱۰ میلیون دلار دیگر نیز دریافت می‌کنند تا این پاداش به مبلغ ۱۲ و نیم میلیون دلار برسد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین مبلغ قابل توجهی را برای تیم‌های آسیایی در صورت صعود به مراحل بعدی جام جهانی در نظر گرفته است. چنانچه تیم ملی ایران موفق شود از گروه خود در رقابت‌های جام جهانی صعود کرده و به مرحله یک هشتم نهایی راه یابد، پاداش ۱۲ میلیون دلاری دیگری انتظار ملی‌پوشان را می‌کشد.

صعود تیم‌های آسیایی به مراحل بالاتر نیز، پاداش‌های جداگانه‌ای را برای آن‌ها به همراه خواهد داشت. به طور مثال صعود به مرحله یک چهارم نهایی پاداش ۱۸ میلیون دلاری، کسب رتبه چهارم جهان مبلغ ۲۵ میلیون دلار، تصاحب جایگاه سوم ۳۰ میلیون دلار، کسب نائب قهرمانی ۴۰ میلیون دلار و چنانچه هر تیم آسیایی عنوان قهرمانی جام جهانی را کسب کند، ۵۰ میلیون دلار دیگر به عنوان پاداش دریافت خواهد کرد.

تیم ملی ایران برای راهیابی به جام جهانی قطر، با تیم‌های کره جنوبی، عراق، امارات، لبنان و سوریه همگروه است. از این گروه ۲ تیم به صورت مستقیم راهی جام جهانی می‌شوند. تیم سوم نیز با تیم سوم گروه B مصاف می‌دهد و برنده این بازی، به مصاف نماینده کونکاکاف می‌رود.

پاداش کلی (هر ۳۲ تیم): ۲.۵ میلیون دلار

حذف در مرحله گروهی: ۸ میلیون دلار

حذف در یک‌هشتم نهایی: ۱۲ میلیون دلار

حذف در یک‌چهارم نهایی: ۱۶ میلیون دلار

تیم چهارم: ۲۲ میلیون دلار

تیم سوم: ۲۶ میلیون دلار

نایب‌قهرمان: ۳۲ میلیون دلار

قهرمان: ۴۵ میلیون دلار

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.