آمریکا به دنبال نسل جدید تسلیحات برای تقابل احتمالی با چین

همزمان با اوج گرفتن تنش ها بین دو قدرت اقتصادی جهان بخاطر حمایت آمریکا از تایوان برای تبدیل شدن به یک کشور کاملا مستقل، واشنگتن از نیاز به تجهیزات نظامی نسل جدید پرده برمیدارد.

روزنامه واشنگتن تایمز در گزارشی نوشت که ماهیت فزاینده جنگ در میانه تنش بین واشنگتن و پکن، نیاز به نسل جدید از ابزارهای نظامی برای ارتش آمریکا از جمله دوربین های حسگر، قایق های بادی پیشرفته و پهپادهای کنترل شوند از زیر دریا را بالا برده است.

به گزارش ایرنا، این روزنامه آمریکایی همزمان با اوج گرفتن تنش ها بین دو قدرت اقتصادی جهان بخاطر حمایت آمریکا از تایوان برای تبدیل شدن به یک کشور کاملا مستقل، از نیاز واشنگتن به تجهیزات نظامی نسل جدید نوشته است.

واشنگتن تایمز به نقل از مقام های دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا نوشت که خطر اینکه تنش بین ایالات متحده و چین می تواند روزی به درگیری نظامی در اقیانوس آرام منجر شود، نیاز به سلاح های پیشرفته تر، مبتنی بر دریا و قابلیت های شناسایی را افزایش داده است.

این روزنامه در این گزارش به تجهیزات ذیل اشاره می کند؛ دوربین های حسگر گرما که قادر به شناسایی آشیانه مسلسل های دشمن از کیلومترها دورتر هستند، قایق های بادی بسیار پیشرفته که با پرتاب شدن از بالگرد شروع به عملیات می کنند و کنترل کننده های زیر دریایی برای هدایت پهپادها.

کنفرانس صنعت نیروهای عملیات ویژه ماه گذشته در تامپا، رهبران نظامی و متحدان صنعت دفاعی آنها از جمله شرکت های استرالیایی را گرد هم آورد تا در خط مقدم درگیری با چین قرار بگیرند.

به نوشته واشنگتن تایمز، از آنجایی که چین میلیاردها دلار در زمینه تقویت قابلیت نظامی برای مقابله با نیروهای آمریکایی سرمایه گذاری می کند، رهبران بخش دفاعی ایالات متحده در حال ایجاد قابلیت هایی هستند که به پنتاگون برتری می بخشد.

این نشریه افزود: برخی از پیشرفته‌ترین ابزارها آنهایی هستند که در سیستم‌های تصویربرداری روی وسایل نقلیه مختلف جنگی ادغام می‌شوند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.