روزنامه صداوسیما: دولت با قاطعیت بیشتر اساتید منحرف را اخراج کند!

دانشگاه در دهه‌های گذشته عملا به بستری برای تربیت نسلی اپوزیسیون در داخل تبدیل شده و در بیرون از مرزها نیز عملا برای جریان سرمایه‌داری نیروی متخصص تربیت کرده است.

روزنامه جام جم مدعی شده دانشگاه در دهه‌های اخیر به بستری برای تربیت اپوزیسیون تبدیل شده و از دولت خواسته با قاطعیت بیشتری از تدریس اساتید «منحرف» جلوگیری کند.

دانشگاه در دهه‌های گذشته عملا به بستری برای تربیت نسلی اپوزیسیون در داخل تبدیل شده و در بیرون از مرزها نیز عملا برای جریان سرمایه‌داری نیروی متخصص تربیت کرده است. مدت‌هاست دلسوزان کشور هشدار می‌دهند ادامه وضع موجود در دانشگاه، جز به افزایش شکاف جامعه و ارزش‌های انقلابی منتهی نمی‌شود. کما این‌که آمار مهاجرت گسترده دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هم بر این امر صحه می‌گذارد و نشان می‌دهد نهاد دانشگاه در ایران در خدمت نیازهای کشورهای غربی و نه مسائل ایران است.

این روزنامه در ادامه نوشته است: از سوی دیگر در واکنش به چنین وضعیتی هم گام‌های اندکی برای تغییر در این رابطه برداشته شده و دست‌کم به اساتیدی که به‌طور آشکار علیه ارزش‌های انقلابی و ساختار سیاسی موضع گرفته‌اند، فرصت تدریس داده نشده، همین امر زنگ خطر را برای رادیکال‌های غربگرا به صدا درآورده است که می‌ترسند بدنه اجتماعی خود را از دست بدهند. بنابراین باید از دولت خواست که با توجه به این هجمه‌ها، با قاطعیت بیشتری مسیری که در پیش گرفته است را ادامه داده و نگذارد تا حضور معدود چهره‌های خاص در دانشگاه‌ها، دانشجویان را به سمت مسائل حزبی و جناحی یک جریان خاص منحرف کند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.