وضعیت هوای تهران طی پنج روز آینده چگونه است؟

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی این استان، آسمانی صاف تا قسمتی ابری و در نیمه‌ جنوبی، نواحی غربی و ارتفاعات وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمانی صاف تا کمی ابری، در بعضی ساعت‌ها همراه با افزایش وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

امروز تا ظهر فردا (۱۹ تا ۲۰ شهریور) و عصر سه‌شنبه تا ظهر پنجشنبه (۲۱ تا ۲۳ شهریور) با تشدید ناپایداری‌ها، گاهی وزش باد شدید تا خیلی شدید به‌ویژه در نیمه‌جنوبی، نواحی غربی و ارتفاعات استان مورد انتظار است که خیزش گردوخاک و گاهی انتقال گرد و غبار از استان‌های مجاور و کاهش دید و کیفیت هوا به‌ویژه در نواحی جنوبی و غربی دور از انتظار نیست.

در ارتفاعات شمال و شمال شرق استان طی امروز و فردا در بازه زمانی بعد از ظهر تا شب، گاهی افزایش ابر و در ارتفاعات بالادست رگبار پراکنده با احتمال رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود. امشب و فردا کاهش نسبتا محسوس دما و سه‌شنبه افزایش نسبی دما مورد انتظار است.

براساس این گزارش، آسمان تهران فردا( ۲۰ شهریور) صاف و افزایش باد با احتمال وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد و در روز سه‌شنبه ( ۲۱ شهریور) صاف در بعضی ساعت‌ها افزایش باد و در شب قسمتی ابری با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه ورامین با بیشینه دمای ۳۸ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده‌ است.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.