چه کسی ماشین حامل آیت الله خامنه ای را چپ کرد؟

علی اصغر پورمحمدی ماجرای بروز حادثه برای ماشین حامل آیت الله خامنه ای در میدان بهارستان تهران را بازگو کرد.

علی اصغر پورمحمدی که بسیاری او را در زمان فعالیت در تلویزیون و شبکه ۳ به خوبی می شناسند، گفت: در شهر اهواز ، شهید چمران و حضرت آیت الله خامنه ای در استانداری مستقر بودند. حضرت آقا نماینده امام (ره) در شورای عالی دفاع و شهید چمران هم مسئول ستاد جنگ های نامنظم بودند.

در آن زمان ستادی به نام جنگ‌های نامنظم تشکیل شده بود که اغلب رزمندگانش را دانشجو تشکیل می‌دادند و مقرشان در استانداری اهواز بود. از میان آن دانشجویان، می‌توانم به هم‌دانشگاهی‌هایم از جمله شهید محمدحسن قدوسی (دانشجوی ادبیات فارسی دانشگاه مشهد و فرزند شهید قدوسی) و شهید علم‌الهدی (دانشجوی رشته تاریخ مشهد) اشاره کنم که در هویزه شهید شدند. از دیگر شهدای هم‌دانشگاهی بنده در دانشگاه مشهد، شهید حسین خزعلی (دانشجوی رشته فیزیک) بودند. ضمن اینکه در استانداری اهواز مرحوم دکتر منصور قمشه‌ به عنوان راننده کنار حضرت آقا بودند که بعدها معاون ارتباطات و تبلیغات کمیته امداد امام خمینی (ره) شدند.

راننده بعدی مقام معظم رهبری، آقای محمود خسروی وفا بود که اکنون ریاست کمیته ملی المپیک را عهده‌دار هستند که راننده‌ای بسیار متبحر و شجاع بود و البته دستی هم در چپ کردن ماشین داشت (به طنز)؛ یکی از کارهای بسیار شگفت‌انگیز او چپ کردن ماشین در میدان بهارستان تهران بود در حالی که حضرت آقا هم سرنشین آن ماشین بودند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.