حذف تدریجی پول نقد در بانک‌های آلمان

سکه و اسکناس همچنان پرمصرف ترین وسیله پرداخت در آلمان هستند. طبق این گزارش، بیش از نیمی از پرداخت‌های روزانه در آلمان همچنان به صورت نقدی انجام می‌شود.

شمار زیادی از بانک‌ها در آلمان به‌تدریج از پذیرفتن پول نقد خودداری می‌کنند. این در حالی است که معاملات با پول نقد در آلمان همچنان از محبوبیت بالایی برخوردار است.

به گزارش عصرایران به نقل از دویچه وله ، روند حذف شعبه‌های بانکی و گسترش معاملات الکترونیکی بانکی در آلمان با سرعت قابل توجی ادامه دارد.

بر اساس گزارش‌ها، شمار زیادی از بانک‌‌های مختلف در آلمان به طور فزاینده‌ای در حال بستن شعب خود و نیز خودداری از پذیرفتن پول نقد هستند.

این فرآیند در حالی قابل مشاهده است که خرید و فروش با پول نقد برای شهروندان آلمانی در مقایسه با دیگر شهروندان کشورهایی اروپایی همچنان از محبوبیت بالایی برخوردار است.

بر اساس انتشار مطالعات بانک مرکزی جمهوری فدرال آلمان، سکه و اسکناس همچنان پرمصرف ترین وسیله پرداخت در آلمان هستند. طبق این گزارش، بیش از نیمی از پرداخت‌های روزانه در آلمان همچنان به صورت نقدی انجام می‌شود.

بای این حال، میزان پرداخت‌ها با کارت‌های بانکی نیز از طریق تلفن همراه، رو به افزایش است. گفته می‌شود حجم پرداخت‌های نقدی در حال حاضر سالانه به میزان یک تا دو درصد در تمام گروه‌های سنی، کاهش یافته است.

در مقابل، میزان پرداخت‌های کارتی در مدت زمان مشابه نیز به مقدار پنج درصد، رشد داشته است.

بنیامین بورن، مدرس رشته امور مالی در یکی از دانشگاه‌های شهر فرانکفورت در این مورد می‌گوید: «حذف شعبه‌های محلی بانک‌ها، روند شگفت‌انگیزی نیست. میزان تقاضا برای استفاده از پول نقد، کاهش یافته است.»

بر اساس مطالعات موسسه “مک کینزی” که بر روی ارائه خدمات مشاوره تخصص دارد، ارائه خدمات بانکی پیرامون پول نقد، سالانه باعث ایجاد نزدیک به دو میلیارد یورو هزینه اضافی برای بانک‌ها می‌شود.

 

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.