حداقل قیمت آجیل شب یلدا چقدر است؟

بررسی‌های میدانی نشان می دهد که حداقل قیمت آجیل شب یلدا سال ۱۴۰۲ از مبلغ ۲۹۸ تا ۳۰۰ هزارتومان آغاز و حداکثر تا۸۵۰ هزارتومان است.

مردم در شب یلدا یا بلندترین شب سال با دور هم جمع شدن آخرین روز پاییز و اولین روز زمستان را با آجیل و شیرینی و انواع میوه از جمله هندوانه و کدو حلوایی و خرمالو جشن می‌گیرند.

بررسی بازار نشان می‌دهد قیمت هر کیلوگرم آجیل شب یلدا یا آجیل شیرین شامل آجیل پسته، بادام درختی، بادام هندی، انجیر، فندق، گردو، باسلوق، توت، برگه هلو و زردآلو، کشمش و نخود برحسب کیفیت از ۳۰۰ تا ۸۵۰ هزارتومان، آجیل مخلوط شور بین ۳۵۰ تا ۸۵۰ هزارتومان است و هرچقدر میزان پسته و گردو و بادام آن افزایش پیدا کند این قیمت به بیش از یک میلیون تومان هم می‌رسد.

همچنین قیمت هر کیلوگرم آجیل چهارمغز درجه یک بین ۷۰۰ تا یک میلیون و ۳۰۰ هزارتومان به فروش می‌رسد.

البته خرید یک کیلوگرم آجیل سالادی مخلوط شامل انواع مغز تخمه آفتابگردان، کدو و هندوانه و کشمش سبز و نخودچی ۳۲۰ هزار تومان و آجیل رژیمی کیلویی ۱۷۵ هزارتومان قیمت دارد.

در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم پسته احمد آقایی، اکبری و کله قوچی برحسب کیفیت بین ۵۰۰ تا یک میلیون تومان، بادام ایرانی بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ هزارتومان، بادام هندی بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزارتومان، بادام زمینی بین ۲۰۰ تا ۳۲۵ هزارتومان، فندوق بین ۴۵۰ تا ۹۰۰ هزارتومان است.

قیمت هر کیلوگرم مغز پسته بین ۹۰۰ تا یک میلیون و ۳۰۰ هزارتومان، مغز گردو بین ۴۵۰ تا یک میلیون و ۲۰۰ هزارتومان به فروش می رسد.

نرخ هر کیلوگرم انجیر خشک بین ۲۰۰ تا ۸۰۰ هزارتومان، کشمش سبز بین ۱۲۰ تا ۲۲۰ هزارتومان، توت خشک بین ۲۰۰ تا ۷۵۰ هزارتومان و برگه آلو بین ۲۰۰ تا ۳۵۰ هزارتومان و نخودچی بین ۹۰ تا ۱۸۰ هزارتومان است.

همچنین قیمت انواع تخمه و مغز تخمه کدویی بین ۲۱۰ تا ۳۶۰ هزارتومان، تخمه آفتابگردان بین ۱۳۰ تا ۲۲۰ هزارتومان، تخمه ژاپنی بین ۲۰۰ تا ۲۹۰ هزارتومان و تخمه هندوانه بین ۹۰ تا ۱۶۰ هزارتومان به فروش می رسد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.