از زشت‌ترین خودروی جهان رونمایی شد!

دانشگاه پلی تکنیک مسکو نمونه اولیه خودروی الکتریکی جدیدی به نام آمبر را معرفی کرد. بسیاری می‌گویند که برای کسب عنوان زشت‌ترین خودروی جهان، فیات مولتی پلا را شکست خواهد داد!

دانشگاه پلی تکنیک مسکو در اقدامی غافلگیرکننده در میان منظره آشفته صنعت خودروسازی روسیه، نمونه اولیه خودروی الکتریکی جدیدی به نام آمبر را معرفی کرد. طراحی این خودرو انتقادات گسترده‌ای را برانگیخته و بسیاری می‌گویند که برای کسب عنوان زشت‌ترین خودروی جهان، فیات مولتی پلا را شکست خواهد داد.

‌به گزارش خبرآنلاین، آمبر فقط یک نمونه اولیه نیست. این خودرو قرار است در سال ۲۰۲۵ و در کارخانه Avtotor در کالینینگراد به تولید برسد. جالب اینجاست که این کارخانه سابقه تولید خودرو برای برندهای معتبر بین المللی مانند بی ام و، فورد، کیا و هیوندای را دارد. با خروج این شرکت‌ها از بازار روسیه به دنبال تهاجم به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، این کارخانه به دنبال فرصت‌های جدید است.

هنوز جزئیاتی در مورد مشخصات آمبر از جمله بُرد، قدرت و قابلیت‌های شارژ به صورت رسمی منتشر نشده است. منتقدان نشان می‌دهند که طراحی خاص خودرو ممکن است ناشی از استفاده از قطعات خودروهای مختلف روسی باشد. طبق اطلاعات رسمی، موتورهای الکتریکی، باتری، اینورتر و سایر اجزای پیشرانه همگی در روسیه توسعه و مونتاژ می‌شوند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.