قیمت بادمجان در دولت رئیسی چقدر افزایش یافت؟

متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور طی آذر ۱۴۰۲ اخیراً از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد که بر اساس آن تورم بادمجان در بازه ماهانه ۸.۱ درصد و در بازه یک‌ساله (نقطه‌ای) ۷۳.۳ درصد بوده است.

متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور طی آذر ۱۴۰۲ اخیراً از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد که بر اساس آن تورم بادمجان در بازه ماهانه ۸.۱ درصد و در بازه یک‌ساله (نقطه‌ای) ۷۳.۳ درصد بوده است. بدین ترتیب این محصول کشاورزی در شاخص تورم ماهانه و نقطه‌ای به‌ترتیب در رده‌های نهم و هشتم قرار گرفته است تا از رکوردداران گرانی خوراکی در آذر امسال باشد.

بر اساس داده‌های مرکز آمار، متوسط قیمت بادمجان در مناطق شهری ۲۱ هزار و ۹۲۴ تومان ثبت شده است. طی آذر ماه حداکثر قیمت این محصول ۲۶ هزار و ۵۹۵ تومان و حداقل آن ۱۶ هزار و ۷۲۴ تومان بود.

اکنون که ۲۷ ماه از زمان آغاز به کار رسمی دولت سیزدهم می‌گذرد، در حالی میانگین قیمت بادمجان به ۲۱ هزار و ۹۲۴ تومان رسیده که در شهریور ۱۴۰۰، یعنی زمانی که رئیسی و تیمش کابینه را تحویل گرفتند، طبق مستندات مرکز آمار میانگین قیمت این محصول ۹۰۳۷ تومان محاسبه شده بود. در آن مقطع گران‌ترین بادمجان ۱۱ هزار و ۹۷۹ تومان و ارزان‌ترین آن ۶۶۲۳ تومان قیمت داشت.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.