پزشکیان: اگر دخالت رهبری نبود امکان ردصلاحیت من وجود داشت، ولی چرا رهبری باید دخالت کند؟

پزشکیان نماینده مردم تبریز با انتقاد از شورای نگهبان به جماران گفت: معتقد هستم اگر مشارکت کم شود باید مجریان پاسخگو باشند. مگر نمی‌گویند این‌ها ولایت‌مدار هستند پس چرا نمی‌توانند سیاست‌های ولایتی را در این مملکت عملیاتی کنند؟! مقصر چه کسی است، رهبری؟! رهبری که می‌گوید مردم بیایند و از همه سلیقه‌ها حضور پیدا کنند.

مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در خصوص تائید صلاحیت خود و عملکرد شورای نگهبان به خبرنگاران گفت: من حتی نمی‌خواستم اعتراض کنم ما که به دنبال این کار‌ها نبودیم، نیستیم و نخواهیم بود. از زمانی خودمان را شناختیم سعی کردیم برای انقلاب، نظام و جریانات مختلف کار کنیم و صادقانه رفتار کردیم.

وقتی می‌نویسند که تو التزام عملی نداری برای من غیر قابل هضم بود و حضور من برای این است که عده‌ای را پای صندوق‌های رای بکشانم و از طرفی سخنگوی مردمی باشیم که مشکل دارند، چون نماینده مردم هستیم. من اگر طبابت خود را پیش ببرم بیش از این پول در می‌آورم و راحت‌ترم و این افراد برای من پرونده‌سازی نمی‌کنند.

به گزارش جماران، پزشکیان ادامه داد: از طرفی آدم دلش برای مردم و کشور خود می‌سوزد. مقام معظم رهبری به برادر‌ها توصیه می‌کند کاری کنید مردم به پای صندوق‌های رای بیایند و این افراد دقیقا برخلاف سیاست‌ها رفتار می‌کنند تا مردم به پای صندوق‌ها نیایند. در این وضعیت مملکت ما احتیاج دارد به دنیا نشان داده شود که مردم ما با حکومت، نظام و دولت هستند و کسی که به صحنه می‌آید دلش می‌خواهد نظام بماند و این‌ها با دست خودشان می‌خواهند بگویند نیا! در نتیجه اگر دخالت رهبری نبود امکان رد من وجود داشت، ولی چرا رهبری باید دخالت کند؟!

اگر مشارکت کم شود باید مجریان پاسخگو باشند

نماینده مردم تبریز با انتقاد از شورای نگهبان تصریح کرد: معتقد هستم اگر مشارکت کم شود باید مجریان پاسخگو باشند. مگر نمی‌گویند این‌ها ولایت‌مدار هستند پس چرا نمی‌توانند سیاست‌های ولایتی را در این مملکت عملیاتی کنند؟! مقصر چه کسی است، رهبری؟! رهبری که می‌گوید مردم بیایند و از همه سلیقه‌ها حضور پیدا کنند. مشخص است فرد اشتباه می‌کند و آدمی که اشتباه نکرده به دنیا نیامده است. وقتی اشتباه عمدی بوده و گاهی در هر سمتی سهوا مرتکب شده حال باید گفت تو صلاحیت نداری و برو!

روشی که این افراد در سیاست مشارکتی پیش می‌برند روش رهبری نیست

وی اضافه کرد: روشی که این افراد در سیاست مشارکتی پیش می‌برند روش رهبری نیست و با کار این افراد مشارکت پایین می‌آید. باید کاری می‌کردند مشارکت بالا می‌رفت و سلایق و نظرات مختلف حضور پیدا می‌کرد.

پزشکیان در پاسخ به این سوال که چرا وزیر اطلاعات دولت سابق باید رد شود، گفت: نمی‌دانم. باید از آن‌ها پرسید. رفتار‌هایی که در هیات اجرایی بود برای من غیر قابل هضم است نمی‌دانم روش آن‌ها چیست!. در جلسه‌ای که دولت دعوت کرد، گفتم؛ من اگر جای دولت بودم از افراد سرشناس سیاسی و علمی دعوت می‌کردم بیایند ثبت نام کنند و بعد کارچاق‌کنی میکردم شورای نگهبان برای آن‌ها مشکل ایجاد نکند تا مردم پای صندوق رای بیایند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.