اعدام با گاز نیتروژن در آمریکا تایید شد

یک قاضی در ایالت آلابامای آمریکا اجرای حکم اعدام یک زندانی با گاز نیتروژن را تایید کرد.

یک قاضی در آمریکا و در ایالت آلاباما اجازه داد تا مامورین یک زندانی را با گاز نیتروژن در حکمی که قرار است اواخر ژانویه امسال اجرا شود، اعدام کنند.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، این حکم راه را برای اولین اعدام در آمریکا با روش جدیدی که وکلای زندانی آن را ظالمانه و آزمایشی می‌دانند، هموار می‌کند.

رابرت آستین هافاکر، قاضی ناحیه مرکزی آلاباما، درخواست کنت یوجین اسمیت، زندانی آلابامایی را برای صدور دستور قضایی مبنی بر توقف اعدام او که برای ۲۵ ژانویه با گاز نیتروژن برنامه ریزی شده بود، رد کرد.

وکلای اسمیت گفتند که این ایالت در تلاش است تا او را به آزمایشی برای روش اعدام آزمایش نشده تبدیل کند و انتظار می‌رود که آن‌ها نسبت به تصمیم قاضی، درخواست تجدید نظر کنند.

ممکن است این موضوع در مورد امکان اجرای حکم اعدام با استفاده از گاز نیتروژن برای تصمیم گیری به دادگاه عالی آمریکا نیز برسد.

گفتنی است نیتروژن ۷۸ درصد از هوایی که ما تنفس می‌کنیم را تشکیل می‌دهد و در صورتی که همراه با مخلوط اکسیژن تنفس شود، بی ضرر است؛ اما مسأله آنجا است که تغییر ترکیب هوای تنفسی به ۱۰۰ نیتروژن سبب می‌شود تا فرد از اکسیژنی که مورد نیاز وی است، محروم شود.

در حال حاضر، اعدام با صندلی الکتریکی و تزریق ماده مرگبار، از رایج ترین روش های اعدام در آمریکا محسوب می شود.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.