رئیس دفتر روحانی: نوبخت نباید از تهران در انتخابات شرکت کند

رئیس دفتر دولت دوازدهم گفت: می‌گویند کمیته‌ای تشکیل شده تا اصولگرایان با شورای نگهبان رایزنی کنند برای چه رایزنی کنند، از ریز و درشت اصولگرایان تایید صلاحیت شدند.

محمود واعظی، رئیس دفتر دولت دوازدهم درباره مأموریت ۳ چهره اصولگرا برای رایزنی با شورای نگهبان درباره ردصلاحیت‌ها و اینکه آیا اصلاح طلبان برنامه‌ای برای رایزنی با شورای نگهبان ندارند، گفت: می گویند کمیته‌ای تشکیل شده تا اصولگرایان با شورای نگهبان رایزنی کنند برای چه رایزنی کنند، از ریز و درشت اصولگرایان تایید صلاحیت شدند. رقابت جدی بین خود گروه‌های مختلف اصولگرا است این را برای افکار عمومی مطرح کردند که بگویند ما هم مشکل داریم.

محمود واعظی افزود: انتخابات فعلا این طور که ما ردصلاحیت‌ها را دیدیم چه در هیات‌هایی اجرایی و چه در هیات نظارت، فعلا تعداد محدودی را تایید کردند. پزشکیان و مطهری که آقا فرمودند و تایید صلاحیت شدند. تعدادی را اعلام کردند بقیه همه را ردصلاحیت کردند الان کسی در استان‌ها، شهرستان‌ها و تهران نیست که مردم به اعتقادات و تفکراتی که قبول دارند، آن نماد را پیدا کنند و در نهایت به آن لیست و حزب رای بدهند.

او با اشاره به اظهارات اخیر حسن روحانی درباره شورای نگهبان بیان کرد: آقای روحانی گفت شورای نگهبان شرایط حساسی دارد و اگر این شورا به وظیفه خود عمل کند من هم امیدوار می‌شوم.

واعظی درباره برنامه حزب اعتدال و توسعه برای انتخابات و درخصوص اظهارات سخنگوی این حزب مبنی بر فشار بر نوبخت برای کناره گیری از انتخابات گفت: به نظر من نوبخت نباید از تهران بیاید در تهران کسی را نداریم.

او در ادامه تاکید کرد: حزب در معدود جاهایی که کاندیداها تایید شده‌اند فعال است اما در اکثر جاها، کاندیداهای حزب ما را تایید نکردند.

گفتنی است؛ در نشست هیئت عالی شورای وحدت اصولگرایان بعد از ارائه گزارش بررسی صلاحیت‌ها در جناح‌های مختلف سیاسی و اثرات آن بر مشارکت و تحقق منویات رهبری انقلاب و جایگاه جریان اصولگرایی در این زمینه و با توجه به گزارش‌های واصله درباره بررسی صلاحیت‌ها در حوزه‌های انتخابیه مقرر شد هیئتی سه‌نفره جهت رایزنی و مذاکره با شورای نگهبان تشکیل شود.

قرار است این هیئت سه‌ نفره متشکل از منوچهر متکی، اسدالله بادامچیان و حجت الاسلام جلالی ضمن جمع‌بندی اطلاعات در موضوع ردصلاحیت‌ها، در تهران و استان‌ها، با شورای نگهبان رایزنی داشته باشند و با اخذ استدلال‌ها و ارائه مستندات لازم، زمینه حضور حداکثری کاندیداها و ارتقاء بسترهای لازم برای مشارکت سیاسی را فراهم کنند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.