روسیه: روابط با ناتو به سطح رویارویی مستقیم رسیده است

سخنگوی کرملین گفت که رئیس‌جمهور روسیه همچنان به گفت‌وگو با همتایان خارجی علاقه‌مند بوده و آماده است به تلاش‌ها برای حل مشکلات بزرگ جهانی و منطقه‌ای بپیوندد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: می‌دانید که رئیس‌جمهور پوتین همچنان برای گفتگو باز است. او گفتگوی فعال بین‌المللی را با کسانی که علاقه‌مند به توسعه روابط با کشور ما هستند، حفظ می‌کند. او همیشه برای گفتگو در راستای منافع و حل پیچیده‌ترین مسائل جهانی و مشکلات منطقه ای آماده خواهد بود.

وی با این حال تصریح کرد که در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای برقراری تماس بین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه وجود ندارد.

پسکوف گفت: در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای تماس های سطح بالا وجود ندارد.

به نقل از ایسنا سخنگوی کرملین درباره روابط روسیه و ناتو گفت: در واقع، این روابط اکنون به سطح رویارویی مستقیم رسیده است. در حال حاضر درگیری در اوکراین است. ناتو به حرکت خود به سمت مرزهای ما ادامه می‌دهد و در حال گسترش زیرساخت های نظامی‌اش به سمت مرزهای ما است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ائتلافی که به عنوان ابزار رویارویی ایجاد شد، همچنان ماهیت خود را نشان می دهد، افزود: ناتو به اقدامات خود ادامه می‌دهد که در واقع به امنیت کمک نمی‌کند، بلکه به عامل بی ثبات کننده تبدیل می‌شود.

وی همچنین گفت که وزارت دفاع روسیه با موضوع امکان برگزاری مذاکرات درباره اوکراین بر اساس توافقات استانبول برخورد می‌کند. روز چهارشنبه، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه و سباستین لکورنو، وزیر دفاع فرانسه گفت‌وگوی تلفنی داشتند و بر آمادگی خود برای گفت‌وگو درباره درگیری اوکراین بر اساس طرح صلح استانبول تاکید کردند. بهتر است در این مورد با وزارت دفاع تماس بگیرید.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.