ترکش حمله ایران به اسرائیل به بازار ارزهای دیجیتال رسید

پس از پاسخ ایران به اسرائیل، قیمت بیت کوین شنبه شب در کمتر از یک ساعت ۷ درصد سقوط کرد و سایر ارزهای دیجیتال نیز کاهش شدید ارزش خود را ثبت کردند.

نشریه فوربس در گزارشی نوشت: پس از حمله ایران به اسرائیل، قیمت بیت کوین شنبه شب در کمتر از یک ساعت ۷ درصد سقوط کرد و سایر ارزهای دیجیتال نیز کاهش شدید ارزش خود را ثبت کردند.

قیمت بیت کوین تا ساعت ۴:۴۰ بعد از ظهر بعد از ظهر شنبه، به وقت آمریکا با ۷ درصد کاهش به ۶۲۵۷۰ دلار رسید.

دقایقی قبل از آن، ارزش بزرگ‌ترین رمز ارز جهان برای مدت کوتاهی به پایین ترین سطح خود طی همین روز یعنی ۶۰۹۰۸ دلار سقوط کرده بود.

بر اساس این گزارش، قیمت اتریوم بیش از ۹ درصد کاهش یافت و به ۲۹۲۳ دلار رسیدو این در حالی بود که قیمت بایننس کوین و سولانا به ترتیب ۹ درصد و حدود ۱۸ درصد کاهش یافت.

قیمت چندین ارز دیجیتال که کمتر معامله می‌شود نیز حداقل ۱۵ درصد کاهش یافته است. این ارزها شامل آوالانچ (۲۰ درصد)، ریپل (۲۰ درصد) و دوج‌کوین (۱۸ درصد) می‌شوند.

قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۴ مارس، بالاترین سطح از ابتدای به وجود آمدن این رمز ارز یعنی رقم ۷۳۷۵۰ دلار را ثبت کرده بود.

نگرانی ها در مورد افزایش درگیری های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه در روزهای اخیر بر بازارهای ایالات متحده تأثیر نیز گذاشته است.

پس از اینکه کاخ سفید اعلام کرد آمریکا و اسرائیل برای حمله احتمالی ایران آماده می شوند، شاخص داوجونز ۴۷۵ واحد کاهش یافت.

جیمی دیمون، مدیر عامل جی پی مورگان چیس، به سرمایه گذاران گفت که درگیری‌های نظامی باعث نگرانی است و هشدار داد که این تحولات می تواند درمورد قیمت نفت و گاز و این که چه اتفاقی برای اقتصاد جهانی خواهد افتاد، تعیین کننده باشد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.