اگر اسرائیل به ایران حمله کند، رهبری فتوای استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر می‌کنند؟

تحلیلگر سرشناش جهان عرب معتقد است که اگر رژیم صهیونیستی به ماجراجویی های خود ادامه دهد فتوای حضرت آیت الله خامنه‌ای مبنی بر دستیابی به سلاح هسته ای برای دفاع از خود صادر خواهد شد، زیرا این حق ایران است.

به گزارش تازه‌نیوز، تحریریه نوشت: «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در اظهارات خود در «یوتیوب» گفت: طی روزهای گذشته کابینه جنگی رژیم صهیونیستی روزانه چند نشست با هدف پاسخ دادن به حمله موشکی ایران برگزار کرد. نتانیاهو فرصت برای ویران سازی تاسیسات هسته ای تهران را داشت اما پاسخ اخیر اسرائیل به اندازه پرتاب یک فشنگ هم تاثیر نداشت. سه پهپاد بی کیفیت به سوی یک پایگاه نظامی در شهر اصفهان روانه شدند. این پهپادها هیچ اقدامی نتوانستند انجام دهند و ایرانی ها آن را در حریم هوایی اصفهان سرنگون کردند.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در وحشت به سر می برد، افزود: اقدام فوق، ضعف این رژیم و سردمداران کشورهای عربی را برملا کرد. تا قبل از این همه آن ها ادعا می کردند که اسرائیل قدرت بزرگی است؛ حال آنکه قدرت بزرگ منطقه با عملیات «وعده صادق» پاسخ این رژیم را داده است.

عطوان افزود: دوران شکست رژیم صهیونیستی آغاز شده و این به لطف قدرت کشورهای عربی نیست، بلکه قدرت فارسی زبانان و عملیات وعده صادق موجب آن شد. رژیم اسرائیل اعتراف کرد ۴ کشور عربی برای مقابله با موشک های ایرانی به آن کمک کردند. این در حالی است که ایران برای هدف قرار دادن عمق سرزمین های اشغالی ۳۶۰موشک و پهپاد روانه این سرزمین ها کرده است. از این رو، اوضاع رژیم صهیونیستی تاسف بار شده است و دیگر نمی تواند تصمیم گیری کند. حتی همپیمانان این رژیم هم دیگر نمی خواهند در کنار آن جنگ کنند زیرا آنها از هرگونه واکنش ایران بسیار می ترسند.

این تحلیلگر فلسطینی تبار معتقد است که رژیم صهیونیستی همواره روی گرفتن سواری مجانی از حاکمان کشورهای عربی حساب باز کرده بود. علت اینکه رژیم صهیونیستی جرات حمله به تاسیسات هسته ای و نظامی ایران را ندارد آن است که موشک های پیشرفته و مافوق صوت ایران می توانند نیروگاه هسته ای دیمونا و پایگاه های نظامی آن را در عمق سرزمین های اشغالی ویران سازند. این رژیم به خوبی پیام ایران را درک کرده است و می داند که هرگونه حمله ای به تاسیسات نظامی ایران عکس العمل سخت تهران و نتایج خطرناکی را برای صهیونیست ها به دنبال خواهد داشت. اسرائیل در این صورت حیفا، دیمونا و … را ویران خواهد دید.

عطوان در بخش دیگری از اظهارات خود با طرح این سوال که نخست وزیری که همواره ایران را تهدید می کرد اکنون کجاست؟ گفت: نتانیاهویی که ادعا می کرد ایران را هدف قرار می دهد پس چرا اکنون که فرصت طلایی برای وی پیش آمده، سکوت اختیار کرده است؟ اکنون شمشیر به روی اسرائیلی ها و آمریکایی ها کشیده شده و اسم این شمشیر فتوای حضرت آیت الله «سیدعلی خامنه ای» است. اگر رژیم صهیونیستی به تاسیسات هسته ای ایران حمله ای کند آیت الله خامنه ای هم فتوای حلال بودن دستیابی ایران به سلاح هسته ای برای دفاع از ایران را صادر می کند زیرا همه ابزارها در ایران برای این کار موجود است. ایران اورانیوم غنی شده کافی را دارد و در آستانه دستیابی به سلاح هسته ای است و غنی سازی ۶۰ درصدی را هم انجام می دهد. این کشور دارای تاسیسات هسته ای و سانتریفیوژ در زیر زمین و زیر کوه ها است. ایرانی ها در این زمینه به کمک روسیه و چین هم نیازی ندارند. رهبر کره شمالی در این مسیر به طور قطع به ایران کمک خواهد کرد زیرا او هم از آمریکا بسیار نفرت دارد.

وی تاکید کرد: تردیدی نیست که اگر رژیم صهیونیستی خیلی به ماجراجویی خود ادامه دهد فتوای حضرت آیت الله خامنه ای صادر خواهد شد زیرا این حق ایران است و حتی در قرآن هم آمده است که «وأعدوا لهم ما استطعتم من قوه».

عطوان افزود: این روزها کسانی که می خواستند روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کنند، سکوت اختیار کرده اند و دیگر هیچ حرفی از آن ها شنیده نمی شود. عملیات وعده صادق همه معیارها را تغییر داده است. پایداری یمنی ها با جلوگیری از حرکت کشتی های آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی همه این کشورها را به وحشت انداخته است. اوضاع در منطقه تغییر کرده و نتانیاهو تسلیم شده است.

وی در بخش پایانی اظهارات خود آورد: جنگ غزه نشان داد نظام های عربی بویی از کرامت، عزت نفس و انسانیت نبرده اند. درحالیکه آتش جنگ همه جای غزه را فراگرفته، این نظام ها سکوت اختیار کرده اند. این یک رسوایی بزرگ و تاریخی است. در واقع تنها مقاومت بود که این نظام ها را رسوا کرد. بیش از ۶ ماه از جنگ غزه سپری شده اما مقاومت در حال کسب پیروزی است.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.