پیش بینی بورس هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳

پیش بینی بورس هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ به چه صورت خواهد بود؟

بورس تهران در روز ابتدای این هفته شاهد ورود 36 میلیارد تومانی پول حقیقی به سهام و 77 میلیارد تومانی به صندوق‌های درآمد ثابت بود. ارزش معاملات خرد نیز که در انتهای هفته قبل در تراز 4 همتی قرار داشت؛ در روز ابتدایی این هفته در همان سطح به کار خود ادامه داد و روز یکشنبه تراز 3 هزار و 887 میلیارد تومانی را تجربه کرد.

روز چهار‌شنبه این هفته سطح ارزش معاملات خرد سهام تا 3 هزار و 482 میلیارد تومان کاهش یافت. در این هفته متوسط ارزش معاملات خرد روزانه با 31 درصد کاهش به نسبت هفته قبل تا سطح 3 هزار و 935 میلیارد تومانی پایین آمد. سومین هفته فروردین ماه، خروج پول حقیقی از بازار سهام تا سطح هزار و 689 میلیارد تومان افزایش داشت. هفته چهارم فروردین نیز شاهد خروج 2 هزار و 814 میلیارد تومان پول حقیقی از موقعیت‌های سهامی بودیم و در اولین هفته فروردین با ورود پول حقیقی در هر پنج روز معاملاتی، شاهد افزایش هزار و 262 میلیارد تومان به مالکیت کد‌های حقیقی بودیم.

در این هفته اما 790 میلیارد تومان از مالکیت کدهای حقیقی کاسته شد. تراز شاخص کل بورس تهران نیز در انتهای هفته قبل 2 میلیون و 304 هزار و 448 واحد بسته شد و در روز انتهایی این هفته تا سطح 2 میلیون و 264 هزار و 924 واحدی کاهش داشت و بازدهی منفی 1.72 درصدی را به ثبت رساند. شاخص کل هم‌وزن بورس تهران نیز در این هفته چیزی نزدیک به 1.68 درصد کاهش داشت و در تراز 750 هزار و 844 واحدی ایستاد.

بورس تهران در این هفته شاهد بازگشت تراز شاخص کل از سطح 2 میلیون و 300 هزار واحدی به زیر این سطح حمایتی بود. بازار سهام که هفته قبل را با ورود 5 روزه جریان پول حقیقی پشت سر گذاشته بود؛ در این هفته با شکل‌گیری روند خروجی جریان پول حقیقی مواجه شد و ارزش معاملات خرد بازار سهام بار دیگر به سطح 3 همتی بازگشت.

شرایط بازار سهام؛ قبل از آغاز سومین هفته اردیبهشت‌ماه

بورس تهران هفته سوم اردیبهشت ماه را با سطح مقاومتی 2 میلیون و 300 هزار واحدی شاخص کل و سطح مقاومتی 770 هزار واحدی شاخص هم‌وزن آغاز خواهد کرد. بازار سهام هفته‌های اسفند ماه و هفته اول فروردین را با شکل‌گیری موج صعودی شاخص کل همراه بود اما شاخص کل در این روند صعودی نتوانسته است فاصله‌ای از سطح 2 میلیون و 300 هزار واحدی بگیرد و همچنان نیز در ترازی پایین‌تر از این سطح قرار دارد. بورس تهران در روز چهارشنبه شاهد تغییراتی در نحوه تقاضای آپشن‌ها بود که به اعتقاد برخی از تحلیل‌گران انتظارات مثبت سرمایه‌گذاران را بیان می‌کند.

با این اوصاف احتمال تشدید ارزش معاملات خرد در هفته پیش‌رو بالا رفته است ولی امکان بازگشت به بالای سطح 2 میلیون و 300 هزار واحدی شاخص کل نیز در صورت تشدید تقاضای سهام و ورود جریان پول حقیقی وجود دارد. روند عرضه و تقاضای روز شنبه می‌تواند شدت واکنش بازار سهام به چالش‌های موجود را مشخص کند اما همچنان در جریان یک روند رکودی معاملاتی در بورس تهران هستیم.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.