اصفهانیان: داور عینکی نمی‌تواند در لیگ برتر قضاوت کند

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: اگر داوری چشمانش ضعیف و نیاز به عینک داشته باشد نمی‌تواند در لیگ برتر قضاوت کند.

فریدون اصفهانیان در مورد کلاس دو روزه داوری که برگزار شد گفت: کلاس خوبی بود که روز اول به کلاس‌های تغذیه و زبان شناسی اختصاص پیدا کرد و روز دوم کلاس یعنی جمعه (دیروز) صبح و عصر در رابطه با دانش افزایی داوران آموزش‌های لازم داده شد.
وی ادامه داد: در روز گذشته در مورد اشتباهات داوران در نیم فصل اول صحبت شد و تلاش کردیم تا نقاط قوت داوران افزایش پیدا کند و ضریب اشتباهات آنان کم شود. امروز صبح هم (شنبه) تست آمادگی جسمانی از داوران در ورزشگاه دستگردی گرفته می‌شود.
رئیس کمیته داوران در مورد اینکه او با گرفتن تست آمادگی جسمانی فیفا از داوران مخالفت کرده و گفته هر داوری که ۲۰مرتبه هم دور زمین فوتبال بدود می‌تواند در لیگ برتر قضات کند گفت: دویدن ۲۰ دور هم قابل قبول است البته اگر داوری بتواند بیشتر بدود و آمادگی جسمانی بهتری داشته باشد قطعا می‌تواند در بازی‌های مهمتری قضاوت کند و ابلاغ هایی که برای داوران در نیم فصل دوم زده می‌شود به شرایط آمادگی جسمانی آن‌ها نیز مرتبط است اما این گونه نیست که داور فقط باید ۲۴ دور دور زمین بدود حداقل ۲۰ دور دویدن هم کافی است و میانگین دویدن بین ۲۰ تا ۳۰ دور است.
اصفهانیان در مورد اینکه برخی از داوران از نظر بینایی مشکل دارند و طبق معاینات انجام شده برخی داوران کوررنگ و برخی هم چشمانشان ضعیف است و باید عینک بزنند گفت: هنوز این مسئله را به ما اعلام نکرده‌اند. صبح روز جمعه چشمان داوران مورد معاینه قرار گرفت و هنوز نتیجه به ما اعلام نشده است.
وی در مورد اینکه اگر ضعیف بودن چشم برخی داوران به او اعلام شود آیا آن داور می‌تواند در لیگ برتر قضاوت کند گفت: آیا تاکنون داور عینکی در فوتبال دیده‌اید؟! قطعا داوری که چشمانش ضعیف باشد و باید عینک بزند نمی‌تواند در لیگ برتر قضاوت کند البته این مسئله و نتیجه معاینات چشم پزشکی هنوز به ما اعلام نشده است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.