آلمان تحریم بانک های «صنعت و معدن» و «ایران و اروپا» را لغو کرد

مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت بانک مرکزی آلمان در پیامی رسمی لغو همه تحریم ها علیه بانک های «صنعت و معدن» و «ایران و اروپا» را اعلام کرد.

به نوشته پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، «علی اشرف افخمی» افزود: همزمان با اجرای برجام ، بانک مرکزی آلمان روابط خود را با این بانک های ایرانی آغاز کرد.
شنبه شب با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه ۱+۵) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.
بر پایه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که بیست و سوم تیرماه بین جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۵ (انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه و چین به همراه آلمان) با حضور اتحادیه اروپا نهایی شد، باید در ازای کاهش برخی فعالیت های اتمی تهران، تحریم های هسته ای علیه این کشور لغو شود.
به گفته مدیرعامل بانک صنعت و معدن، بانک مرکزی آلمان ابراز امیدواری کرده است همکاری با این دو بانک ایرانی در سطح بسیار بالا از سر گرفته شود.
افخمی پیش بینی کرد: روابط بانک صنعت و معدن و ایران و اروپا با بانک مرکزی آلمان در آینده نزدیک، فضای کسب و کار تازه ای را فراهم می کند.
اردیبهشت ماه امسال بانک صنعت و معدن میزبان یک هیات بلندپایه کشور آلمان بود. 
اعضای این هیات، آمادگی خود را برای همکاری در اجرای طرح های صنعتی ایران اعلام کردند.
بانک صنعت و معدن ۵۳ درصد سهام بانک ایران و اروپا را در اختیار دارد که دفتر مرکزی آن در شهر هامبورگ آلمان واقع شده است.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.