سامسونگ در جایگاه چهارمین تولید کننده پردازنده‌های دنیا قرار گرفت

سامسونگ در حال تولید پردازنده‌های اختصاصی خود تحت برند اگزینوس است که اکنون در میان ۵ پردازنده برتر گوشی‌های هوشمند در سطح جهانی ایستاده است. این شرکت الکترونیکی بسیار بزرگ سال گذشته نیز پس از کوآلکام، اپل و مدیاتک در رتبه چهارم قرار گرفته بود.

کوآلکام همواره با سهم ۴۲٪ در رتبه اول بزرگ‌ترین سهامدار بازار پردازنده‌های موبایل است. این در حالی است که اپل و مدیاتک هر کدام به ترتیب دارای سهم ۲۱ و ۱۹ درصدی هستند. سامسونگ در رتبه چهارم و کمپانی چینی Spreadtrum در رتبه پنجم قرار گرفته‌اند.
سامسونگ توانسته است حدود ۵۰ میلیون چیپست اگزینوس را در سال ۲۰۱۵ به فروش برساند. ممکن است به این سبب باشد که سامسونگ تصمیم گرفته بود که در گوشی‌های میان رده، پایین رده و دستگاه‌های پوشیدنی خود نظیر ساعت‌های هوشمند، از پردازنده‌های بومی خود استفاده کند.
منبع DRMeXchange  تخمین می‌زند که سامسونگ حداقل در ۱۵ درصد از گوشی‌های هوشمند سال گذشته خود از چیپست اگزینوس استفاده کرده است. سامسونگ همچنین تأمین کننده پردازنده اگزینوس برای گوشی‌هایی همانند Meizu بوده است. به علاوه که این شرکت پردازنده‌های مورد نیاز شرکت‌هایی مانند اپل و کوآلکام را تولید کرده است.
بر اساس Strategy Analytics، رقابت سخت سامسونگ و کوآلکام از بخش نیمه هادی‌ها به سمت گوشی‌های هوشمند منتقل شده است. بازار پردازنده‌های گوشی‌های هوشمند با کاهش ۴ درصدی نسبت به سال قبل دارای گردش مالی ۲۰ میلیون دلاری بوده است.
 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.