مردان کمتر از زنان به سلامتی خود اهمیت می دهند

مسئول برگزاری روز ملی سلامت مردان اعلام کرد: مردان کمتر از زنان به سلامتی خود اهمیت می دهند.

روابط عمومی انجمن اورولوژی ایران، دکتر فرزین سلیمان زاده اظهار داشت: انواع خطراتی که مردان را به واسطه جنسیت، نوع کارهایی که انجام می دهند و شیوع بیشتر برخی از بیماری ها که سلامتی آنها را تهدید می کند بر اهمیت برگزاری روز ملی سلامت مردان و توجه دادن مردان کشور به بیماری هایی که در کمین شان است، اضافه می کند.
وی هشدار داد: به دلیل تغییر سبک زندگی، کم تحرکی و گرفتارشدن بخش قابل توجهی ازمردان در زندگی شهری، متاسفانه بیماری های قلبی – عروقی، دیابت و برخی سرطان های خاص مردان در دنیا و کشور ما شیوع به نسبت بالایی دارد که باید در راستای پیشگیری و اطلاع رسانی دراین باره قدم های جدی برداشت. 
جراح و متخصص بیمارهای کلیه و مجاری ادرار افزود: اما درعین حال بیماری های عفونی مردان نیز در دنیا و ایران در حال شیوع است که البته برایشان پیشگیری و درمان های مناسب داریم.
این ارولوژیست خاطرنشان کرد: بر اساس تحقیقات و بررسی های صورت گرفته مردان نسبت به زنان به سلامت خود توجه کمتری دارند و این امر در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه نیز کم و بیش یکسان می باشد. حتی در کشورهای پیشرفته هم مردان به دلیل ویژگی های اجتماعی و ذهنی در مراقبت از سلامت خود نسبت به خانم ها سهل گیر تر هستند.
وی ادامه داد: بنابراین شیوع برخی از بیماری های مهم مانند سرطان ها؛ دیابت و بیماری هایی که در پی مصرف سیگار و یا سوء مصرف الکل و مواد مخدر و همچنین عادات غذایی نامناسب ایجاد می شوند در مردان بیشتر از زنان است.
عضو هیات مدیره انجمن ارولوژی ایران اظهارکرد: خوشبختانه امسال تفاهم نامه ای را با انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی به امضاء رساندیم تا ازامکانات و مراکزدرمانی وابسته به این انجمن نیزدرروزملی سلامت مردان به نحو مطلوب و درراستای خدمات رسانی بهتر و گسترده تر به مردان درسراسر کشوربهره مند شویم.
ششم اسفند هرسال مصادف با روزملی سلامت مردان در کشور است.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.