گزینه‌های نهایی برای سرمربیگری تیم ملی فوتسال/ چه کسی روی نیمکت تیم ملی می‌نشیند؟

فدراسیون فوتبال این روز‌ها برای انتخاب سرمربی تیم ملی فوتسال، با چالش‌های زیادی مواجه شده است.

با گذشت بیش از ۴۰ روز از مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۱ لیتوانی، هنوز تکلیف نیمکت تیم ملی فوتسال کشورمان مشخص نیست.

این در حالی است که تیم ملی کشورمان اواخر آذرماه باید ۲ دیدار دوستانه برابر ایتالیا در یکی از شهر‌های رم یا لاتزیو برگزار کند. بعد از آن بازی‌ها ملی پوشان فوتسال کشورمان باید خودشان را برای رقابت‌های مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا که فروردین ماه سال آینده در کویت برگزار می‌شوند، آماده کنند.

هفته‌های گذشته صحبت‌های مختلفی در مورد نیمکت تیم ملی فوتسال مطرح شده اند.

به نظر می رسد فدراسیون فوتبال کشورمان به زودی از بین ۴ گزینه یک نفر را به عنوان سرمربی تیم ملی فوتسال انتخاب خواهد کرد. نام گزینه‌های مطرح شده به شرح زیر است:

محمد ناظم الشریعه (سرمربی فعلی تیم ملی فوتسال)
گزینه اول محمد ناظم الشریعه، سرمربی فعلی تیم ملی فوتسال است که با وجود این که نتوانست نتیجه مطلوبی در جام جهانی کسب کند، اما برنامه‌های خود را به فدراسیون فوتبال ارائه داده است. سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان ۲ هفته پیش بود که لیستی از ملی پوشان را برای برگزاری اردو جهت آماده سازی برای بازی با ایتالیا اعلام کرد که این اردو لغو شد.

ناظم الشریعه در شرایطی که دستیارانش در تیم ملی استعفا کرده اند، مذاکرات جدی با دبیر کل فدراسیون فوتبال داشته است. با توجه به این که این سرمربی سال‌ها طعم حضور روی نیمکت تیم ملی فوتسال را چشیده است، جزء گزینه‌های کم هزینه به حساب می‌آید و از شانس بالایی برای باقی ماندن روی نیمکت تیم ملی فوتسال برخوردار است.

وحید شمسایی (بازیکن سابق تیم ملی فوتسال)
گزینه دوم وحید شمسایی است. به غیر از ناظم الشریعه، شمسایی هم صحبت‌هایی با مسئولان فدراسیون فوتبال داشته است. حتی شمسایی برنامه‌های خود را در اختیار دبیر کل فدراسیون فوتبال گذاشته و برای پذیرش این پست شرایطی را عنوان کرده است. شرایطی که منجر به دگرگونی‌های زیادی در فوتسال ملی می‌شود، اما برای فدراسیون ۵ ستاره ایران هزینه بر خواهد بود. به همین دلیل در انتخاب شمسایی کمی تردید وجود دارد. فدراسیون فوتبال تمایل بیشتری به همکاری با شمسایی دارد؛ اما برآورده کردن خواسته‌های او هزینه بر است و به همین دلیل فدراسیون‌نشین‌ها در انتخاب او تردید دارند.

علیرضا افضل (سرمربی سابق تیم فوتسال مس سونگون)
گزینه سوم علیرضا افضل، سرمربی سابق تیم فوتسال مس سونگون و مدیر فنی فعلی سپاهان اصفهان است. افضل فصل گذشته موفق شد مس سونگون را برای پنجمین بار در مسابقات لیگ برتر به مقام قهرمانی برساند و به همین دلیل جزء مربیان با تجربه‌ای به شمار می‌رود که می‌توانند تحولات زیادی را در فوتسال ایران به وجود بیاورند. ظاهرا مسئولان فدراسیون فوتبال با افضل به صورت شفاهی صحبت‌هایی داشته اند و این سرمربی از فدراسیون فوتبال خواسته است تا چند روز به او فرصت داده تا در مورد این موضوع کمی فکر کند. افضل قرار است جواب نهایی خود را اوایل هفته آینده بدهد.

محسن حسن زاده (سرمربی تیم فوتسال سن ایچ ساوه)
آخرین گزینه محسن حسن زاده، سرمربی موفق تیم فوتسال سن ایچ ساوه است که این فصل عملکرد فوق العاده موفقی با این تیم در رقابت‌های لیگ برتر داشته است. به طوری که ساوجی‌ها تا قبل از هفته دهم لیگ برتر با ۲۴ امتیاز، مقتدرانه در صدر جدول قرار دارند. محسن حسن زاده هم جزء گزینه‌هایی یاد می‌شود که فدراسیون فوتبال با او هم مذاکراتی برای هدایت تیم ملی فوتسال داشته است. احتمال حضور حسن زاده در کادر فنی تیم ملی زیاد است.

حال بعد از کش و قوس‌های فراوان قرار است بعد از بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و سوریه در مقدماتی جام جهانی که فردا برگزار می‌شود، فدراسیون فوتبال نسبت به انتخاب سرمربی تیم ملی فوتسال و همچنین رئیس این کمیته اقدام کند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.