اسامی برندگان از لیست سامانه یکپارچه خط خورد!

سامانه یکپارچه تخصیص خودرو روز ۱۱ خرداد نتایج قرعه‌کشی را اعلام کرد. اما حالا و با گذشت چند روز، نتیجه برای برخی برندگان از برنده به رزرو تغییر کرده است. ماجرا چیست؟

به نقل از تجارت نیوز، سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در اولین دوره برگزاری قرعه‌کشی با مشکلاتی همراه شده است. این سامانه که با هدف افزایش شفافیت ایجاد شده، پس از حدود ۳۰ ساعت تاخیر، اسامی برندگان را اعلام کرد. اما همچنان گلایه‌ها و اشکالاتی در فرایند قرعه‌کشی و اعلام نتایج آن وجود دارد.

از جمله اینکه، پس از اعلام نتایج قرعه‌کشی، نتیجه آن برای برخی برندگان، از برنده به رزرو تغییر کرده؛ این اتفاق هم در خود سامانه و هم سایت ایران خودرو رخ داده است. در واقع، زمانی که این افراد برای پرداخت وجه به سایت این شرکت مراجعه کردند، متوجه تغییر نتیجه قرعه‌کشی شدند.

ماجرا چیست؟

با پیگیری‌ها از شرکت خودروسازی ایران‌خودرو، این شرکت اعلام کرد که فرایند قرعه‌کشی با نظارت و مدیریت وزارت صمت انجام شده است و خودروسازان دخالتی در این طرح ندارند.

همچنین، این شرکت گفت: نتایجی که در سایت ایران‌خودرو ثبت می‌شود، نتیجه نهایی است که خود وزارت صمت و سامانه یکپارچه به خودروسازان اعلام می‌کنند.

دلیل این تغییر را از وزارت صمت نیز جویا شدیم، اما تا لحظه انتشار این گزارش پاسخی را دریافت نکرده است. در واقع مشخص نیست که آیا برندگانی که نتیجه برای آن‌ها به رزرو تغییر کرده می‌توانند خودرو خود را دریافت کنند یا نه. تجارت‌نیوز همچنان موضوع را پیگیری می‌کند.

واکنش مردم چیست؟

در ادامه واکنش برخی خوانندگان را در رابطه با این موضوع می‌خوانیم.

«من در سامانه یکپارچه خرید خودرو بعنوان برنده منتخب اعلام شدم. روز چهار شنبه در سایت ایران خودرو هم نام من بعنوان برنده اول ثبت شد. پس از مراجعه مجدد در سایت ایران خودرو در روز یکشنبه متوجه شدم اسم من بعنوان رزرو تغییر داده شد. امروز پس از کلی تماس با شرکت و پیگیری به من گفتند اعلام نتایج بصورت کلی بود. بعد از جدا کردن اسامی رزروی‌ها اسم شما بعنوان رزروی قرار گرفت. جالب‌تر از همه اینکه قبل از تماس با ایران خودرو ابتدا سایت یکپارچه خرید خودرو رو چک کردم نوشته بود که تبریک شما بعنوان برنده منتخب می‌باشید. ولی بعد از تماس با شرکت این متن هم تغییر کرد. بلاخره من نمی‌دونم چی اتفاقی توی این سامانه‌ها افتاد و شکایتم رو باید به کی بگم.»

«من برنده اول بودم بعد موقع واریز وجه زدن جزو رزروهایی. یعنی واقعا چرا باید اینجور باشه.»

«بنده هم برنده اول بودم و در حال حاضر شدم رزرو؟ این دیگه چه جور حق خوری و رانت علنیه؟»

«برای منم پیامکی نیومد و تا الان تو سایت ایران خودرو می‌زد برنده اول. اما امروز برام زده رزرو، نمیدونم باید چیکار کنم.»

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.