پیش‌بینی بورس فردا سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱

شاخص کل بورس امروز در حدود دو درصد افت داشت. کارشناسان عقیده دارند که فردا روند بورس متعادل‌تر از امروز می‌شود. علت این تغییر روند چیست؟

بورس امروز در اولین روز کاری هفته پس تعطیلات با افت ۱٫۸ درصدی شاخص کل و ۲٫۲ درصدی شاخص هم‌وزن همراه بود.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بازار سرمایه در سه گروه محصولات شیمیایی، فلزات اساسی و خودرو و ساخت قطعات انجام شد. در حالی که سهامداران حقیقی، خریدار سهم در گروه‌های عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم و اطلاعات و ارتباطات بودند.

در اولین روز معاملاتی هفته نمادهای بفجر، مبین و آسیاتک بیشترین خالص خرید حقیقی‌ها را داشتند. از سوی دیگر نمادهای وبملت، فملی و شپنا بیشترین خالص خرید حقوقی‌ها را ثبت کردند.

نرخ بهره بانکی از ۲۰٫۵۹ امروز به محدوده ۲۰٫۵۵ رسید که خبر از کاهش جرئی نرخ بهره بین بانکی می‌دهد. برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که نرخ بهره بانکی می‌تواند بورس را نزولی کند و در مقابل برخی می‌گویند این نرخ تاثیری روی بورس ندارد.

بورس رشد می‌کند؟

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: برخلاف شایعات موجود امروز نرخ بهره کاهش یافت. بورس امروز برخلاف روز قبل خود (آخرین روزکاری هفته اخیر) حرکت کرد و فردا نیز روند عکس امروز است و انتظار مثبت شدن بازار را برای این روز داریم.

وی توضیح می‌دهد: به علت اظهارنظر نادرست یکی از کارمندان سازمان خصوصی در رابطه با قیمت بلوک خودورسازان، معاملات بورس توسط خودرویی‌ها به چالش کشیده شد اما با انتشار قیمت بلوک خودرو و خساپا وضعیت بهتر می‌شود.

رئیسی می‌افزاید: از سوی دیگر امروز شایعه‌ای مبنی بر افزایش نرخ بهره مطرح شد. همچنین نشست شورای حکام نیز التهابی در بورس به وجود آورد که منفی‌های بازار ناشی از هیجان بیشتر شد.

این کارشناس بازار سرمایه در نهایت تاکید می‌کند: از لحاظ تکنیکال در موج چهار اصلاحی هستیم و این موج می‌تواند حوالی محدوده یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی به پایان برسد و پس از آن موج پنج صعودی شکل بگیرد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.